کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر زیست مومنانه را تقویت می کنند

امامی با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این کانون ها بستر زیست مومنانه را برای بچه های مسجد فراهم می کنند.

«سیدمجید امامی»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق نهضت بازگشت به مسجد اظهار کرد: تحقق این موضوع مستلزم آن است که سایرکارکردها و کاربست ها،ماموریت ها و ظرفیت های دیگر دستگاههای فرهنگی با همکاری کانون های مساجد در نسبت با مسجد محوری و محله محوری مورد بازاندیشی، توسعه،تعالی قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اگر ما نتوانیم در عرصه سینما یا هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود پیوندی با مسجد برقرار  کنیم و بازاندیشی در این زمینه داشته باشیم و به شعار و برنامه های کوتاه مدت سرگرم شویم، نمی توانیم در این زمینه موفق باشیم.

وی افزود: بنابراین یکی از رویکردهای کانون های مساجد باید پیوند فعالیت های هنری با مسجد باشد و لازم است که با زبان هنر و موسیقی مبانی توحیدی برای نوجوانان و جوانان بیان و کاربردی شود.

 امامی با اشاره به رویکرد جدی کانون های فرهنگی هنری مساجد و وزرات ارشاد در تقویت پیوند«خانواده، مسجد و مدرسه» گفت: همگام سازی و شبکه ای کردن مسجد و مدرسه می تواند الگویی نوین از زندگی دینی در شهرها را به ارمغان آورد. ضمن اینکه تهیه تولید محتوا برای مربیان و فعالان مسجد می تواند گام جدی در تربیت نیروی انسانی مومن انقلابی باشد.

وی تقویت بسترهای زیست مومنانه را یکی از رویکردهای شورای فرهنگی عمومی با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و خاطر نشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی و کانون های فرهنگی هنری مساجد با تعامل، همدلی و همراهی یکدیگر برنامه های مشترکی را برای تحقق نهضت بازگشت به مسجد انجام داده اند.

امامی به راهکارههای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد که با بهره گیری از ابزارهای هنری و فضای مجازی، نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب نماییم و در این زمینه نیازمند جهاد تبیین هستیم.

وی افزود: امروز انگاره های غلطی که نسبت به دین، نظام، خانواده، آینده، دشمن و دوست در ذهن نوجوانان و جوانان است، باید پالایش شود و در این زمینه روشنگری صورت گیرد و بعد از آن موضوعات زندگی ایمانی و مبانی توحیدی تبیین شود.

وی تاکید کرد: چراکه توحیدمحوری، رمز تعالی و برتری الگوی زندگی اسلامی ایرانی بر سایر الگوهای رقیب است و برای جذب نوجوان و جوان به این الگو نیازمند بصیرت افزایی و روشنگری هستیم و کانون های فرهنگی هنری مساجد سهم مهمی در این تبیین این سبک و الگو دارند.و

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تاثیرگذاری کانون های مساجد در عرصه های فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: هدفمند شدن فعالیت های کانون های مساجد در عرصه های مختلف می تواند موجب ارتقای فرهنگی و اجتماعی شود.

کد خبر 1753285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha