تلاش‌های جهادی برای برگزاری انتخابات باشکوه در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، تلاش‌های جهادی برای برگزاری انتخابات باشکوه در خراسان جنوبی را روایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۵ اسفند) در برنامه رادیویی پرسمان با قدردانی از حضور پرشور و باشکوه مردم انقلابی و ولایی استان در انتخابات، اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی با توجه به روحیات انقلابی که دارند باز هم حضور پررنگ خود در انتخابات امسال به اثبات رساندند.

وی با اشاره به سه مرحله پیش از انتخابات، روز رأی‌گیری و  بعد از انتخابات، تصریح کرد: ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تشکیل و جلسات متعدد و نشست‌هایی با بخشداران و فرمانداران برگزار شد و کمیته‌های هفت‌گانه را تشکیل دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان برگزاری شورای اداری و تبیین بایدها و نبایدهای انتخاباتی برای مدیران، ادامه داد: آموزش اعضای هیات‌های اجرایی به صورت مرتب با توجه به اهمیت آن انجام می‌شد و اتصال فرمانداری‌های و بخشداری‌ها به ارتباطات امن از جمله فیبر نوری صورت گرفت.

طالبی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی شعب اخذ رأی در استان انجام شد، عنوان کرد: همچنین فرمانداران، بخشداران و هیات‌های اجرایی مورد به مورد شعب اخذ رأی استان را در دو مرحله بررسی و چک لیستی از کمبودها و امکانات و تجهیزات مورد نیاز تهیه کردند.

وی بیان کرد: بحث ارتباطات بسیار مهم بود چون دستگاه‌های احراز هویت نیاز به ارتباطات موبایلی یا خط تلفن داشت که خوشبختانه ما در شعب ثابت و سیار به نحوی ارتباطات بی‌سیمی و موبایلی قوی بود هیچ جایی نیاز نشد که از ارتباط تلفن خطی استفاده کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: جلساتی که کمیته‌ها داشتند و ایرادات کار را به صورت مرتب بررسی و رفع کردند و بحث تحویل تجهیزات از مرکز و برگزاری مانور آماده‌سازی تجهیزات از دیگر اقدامات قبل از برگزاری انتخابات بود.

طالبی در ادامه با اشاره به روز انتخابات در ۱۱ اسفند ماه، یادآور شد: شرایط آب و هوایی چند روز قبل از انتخابات به نحوی بود که خیلی نگران بودیم یعنی با برودت هوا و افت فشار گاز مواجه بودیم و از طرف دیگر یخبندان شدیدی داشتیم و یک روز قبل از انتخابات تمام مناطق استان را برف پوشانده بود و برخی محورهای اصلی استان مسدود شده بود؛ اما با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برنامه‌ریزی کردیم که در همان روز دهم اسفند ماه تمام جاده‌های روستایی و محورهای اصلی برف‌روبی شد.

وی به به انجام شن‌پاشی و نمک‌پاشی معابر و جاده‌ها با همکاری حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: نیروهای اجرایی برخی شعب صعب‌العبور که احتمال می‌دادیم به دلیل برودت هوا نتوانند به موقع به محل برسند را از شب قبل اعزام کردیم تا زودتر در محل مستقر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد شعب اخذ رأی استان رأس ساعت ۸ صبح روز برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند ماه فعال بود که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌ها دقیق و به موقع در این زمینه دارد.

طالبی با بیان اینکه در روز انتخابات با همت نیروهای جهادی و تشکل‌های مردمی اخذ رأی از افرادی که توانایی جسمی نداشتند به عمل آمد، گفت: نهایت تلاش ما این بود که رأی از مردم استان بر زمین نماند و تاکنون هم موردی نداشتیم که رأی مردم در منطقه یا حتی روستاهای صعب العبور اخذ نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکل امنیتی در عرصه انتخابات با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی دشمن در استان نداشتیم، در ادامه بیان کرد: اخذ رای در برخی از شعب که شلوغ بود تا ساعت ۳ بامداد به طول انجامید و شمارش آرا تا ۶ صبح روز دوازدهم اسفند ماه انجام شد و ساعت هفت صبح جمع‌بندی کلی در این خصوص داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه منتخبان مردم در سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند، تصریح کرد: براساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد از کل آراء صحیح ماخوذه را کسب نماید تا در مرحله نخست به عنوان نماینده مجلس برگزیده شود لذا کرسی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل عدم کسب حدنصاب لازم، خالی ماند و ۲ نامزد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

طالبی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف بعد از ماه مبارک رمضان و در اوایل اردیبهشت سال آینده برگزار شود که البته هنوز زمان دقیق آن را از وزارت کشور به ما اعلام نکردند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع حوزه اجرای و ستاد انتخابات هیچ‌گونه اعتراض شفاهی و کتبی نداشتیم، افزود: سامانه‌ای شورای نگهبان دارد که افراد معترض از روز ۱۲ تا ۱۷ اسفند فرصت دارند تا شکایت خود از انتخابات را ثبت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: اما بر اساس اطلاعاتی که داریم تاکنون اعتراض خاصی که بخواهد شمارش مجدد آرا صورت بگیرد، نداشتیم.

طالبی از حضور ۶۳.۸ درصدی مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و افزود: رتبه دوم میزان مشارکت مردم در انتخابات بعد کهگیلویه و بویراحمد از آن استان خراسان جنوبی است.

وی در پایان از هیات‌های نظارت، اجرایی، اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها و عوامل اجرایی و ناظرین شعب اخذ رای، شهرداری‌ها، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم نهاد، حافظین نظم و امنیت، نامزدها، و صدا و سیما که دلسوزانه برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش داشتند، قدردانی کرد.

کد خبر 1753301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha