انس مردم با قرآن کریم، گره گشای مشکلات و معضلات اجتماعی است

امام جمعه پیش قلعه با بیان اینکه مردم از آموزه های دینی و قرآنی تا حدودی فاصله گرفته اند، تأکید کرد: انس بیشتر مردم با قرآن کریم، گره گشای مشکلات و معضلات اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی فرد، امام جمعه پیش قلعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: قرآن کریم در زندگی ما مهجور و غریب و در حد آرمانی مانده و بهره ای که از آن گرفته می شود در حد تبرک، استخاره و توجه به آن در ایام خاص است.

وی با بیان اینکه هنوز برای قرآن کریم کلاس های کاربردی برگزار نشده است، عنوان کرد: سراسر بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با فرهنگ و اخلاق، سبک زندگی اسلامی و اخلاقی است که برای رسیدن به تمدن اسلامی لازم است آموزش قرآن کریم در سنین مختلف مورد توجه قرار گیرد و از اساتید و نخبگان این حوزه استفاده کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی فرد با بیان اینکه کلام قرآن باید به مردم رسانده شود و نیاز آنان به زبان روز تبیین شود، گفت: باید تلاش کرد مهجوریت قرآن کریم جبران شود، لذا ائمه جماعات در ماه مبارک رمضان باید جرعه ای از این دریای بی انتها را به مردم بنوشانند و قطعا برپایی نمایشگاه قرآن کریم هم می تواند کمک خوبی در این راستا باشد.

امام جمعه پیش قلعه، انس با قرآن کریم را نجات بخش انسان ها از مشکلات و آسیب ها بیان کرد و گفت: قرآن، دفترچه راهنمای زندگی بشریت است که حتی قرائت و نگاه کردن به کلام وحی، اثر معنوی ویژه ای بر انسان دارد.

 حجت الاسلام ابراهیمی فرد با بیان اینکه مسیر زندگی انسان در قرآن مشخص شده است، اضافه کرد: برنامه ها و آموزه های قرآنی می تواند در مسیر مادی و معنوی به ما کمک کند.

چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم خراسان شمالی ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۹ الی ۲۳ در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد دایر می شود.

کد خبر 1753348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha