مسجد پویا بسترساز حضور نسل جوان است

حجت الاسلام شاهسون گفت: مسجد و کانونی پویا، فعال و اثربخش است که شاهد حضور جوانان و نوجوانان باشد چرا که تشکیل و راه‌اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد بر محور همین مساله استوار است.

حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شاهسون» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسجد و کانونی پویا، فعال و اثربخش است که شاهد حضور جوانان و نوجوانان باشد چرا که تشکیل و راه‌اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد بر محور همین مساله استوار است.

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: بدون شک اگر جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد حضوری اثربخش و کارگشا داشته باشند و خود را شریک در مدیریت و برنامه های کانون های فرهنگی هنری و مساجد بدانند، شاهد کانون هایی پویا و فعال خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حضورکانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی ضرورت دارد، افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید در دستورکار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای نوین است.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشند، افزود: مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، احیای کارکرد های مساجد و تلاش برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان از مهمترین رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های میانی در مردمی کردن فرهنگ و هنر حضوری چشمگیر دارند، افزود: ویژگی مردمی بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آنان را بسیار متفاوت‌تر از سایر نهادهای فرهنگی در کشور کرده است.

حجت‌الاسلام شاهسون تصریح کرد: فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت ‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود و ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت ‌های کانون ‌های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

کد خبر 1753356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha