اجرای برنامه «یکصدا ایران» از ۱۶ اسفند در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود

فرجی با اشاره به آغاز اجرای برنامه «یکصدا ایران» از روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در استان گفت: این برنامه، رویدادی تعاملی آموزشی برای جریان‌سازی فرهنگی، هنری و اجتماعی در مناطق مختلف است که تا ۱۹ اسفند در استان ادامه دارد.

شهرام فرجی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکصدا ایران برنامه‌ای محله محور است که اجرای آن در بازه زمانی در نظر گرفته شده در سه منطقه از استان شامل هفشجان و مهدیه و منظریه شهرکرد پیش‌بینی شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این برنامه بخش‌های متنوع هنری برای اهالی این سه منطقه به ویژه جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود، افزود: گروه گرز و آتش اجرای تئاتر خیابانی را در برنامه یکصدا ایران بر عهده دارد و گروه هنری فانوس نیز بخش‌های دیگری را در قالب جنگ شادی به اجرا می‌گذارد.

فرجی استفاده از ابزارهای هنری و اجراهای محیطی و میدانی را در رویداد یکصدا ایران یادآور شد و ادامه داد: توجه ویژه به استعدادیابی هنری در مناطق کم‌برخوردار و ظرفیت‌سنجی هنری در محلات از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود تا در آینده با تشکیل بانک اطلاعاتی از استعدادهای شناسایی شده، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای تربیت و پرورش آنان انجام شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ارتقا سواد هنری فرهنگی، توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، جلب مشارکت مردمی برای ترویج فعالیت‌های هنری و فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری رویداد یکصدا ایران بیان کرد.

وی اظهار داشت: تقویت هویت ایرانی و اسلامی، ایجاد شور اجتماعی و همبستگی و انسجام اجتماعی از جمله مهم‌ترین محورها و موضوعات این رویداد سراسری به شمار می‌رود.

خاطرنشان می‌شود: دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه یکصدا ایران را با همکاری سازمان اجتماعی وزارت کشور و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شورای تحول استان و استانداری‌ها در ۲۲۰ محله و منطقه کم برخوردار کشور در ۳۱ استان برگزار می‌کند.

اجرای این برنامه از اسفند امسال آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ در مناطق مختلف ادامه دارد.

کد خبر 1753441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha