ایران کشوری متمدن و با فرهنگی دیرینه است

خانم مارگارت در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در نایروبی گفت: ایران کشوری متمدن و با فرهنگی دیرینه است و علاقه‌مندم به ایران سفر کنم تا از نزدیک با زنان فعال این کشور اسلامی آشنا شوم. امیدوارم این رویای دیرینه‌ی من به زودی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افونگونی سالی مارگارت، رئیس سازمان روابط مسیحیان و مسلمانان در آفریقا «پروکمورا» و فارغ‌التحصیل رشته «روابط اسلام و مسیحیت» و قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در نایروبی دیدار کردند.

مارگارت در سخنانی، با معرفی سازمان روابط مسیحیان و مسلمانان در آفریقا گفت: تلاش ما بر این است که مسلمانان و مسیحیان بتوانند با آموزش‌های عملی و تئوری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند .

وی افزود:  سازمان روابط مسیحیان و مسلمانان در آفریقا درصدد آن است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس، کلیساها و مراکز دینی اسلامی، علاقه‌مندان مسلمان و مسیحی را دورهم جمع کند و با استفاده از علمای دینی مسیحی و اسلامی برای آنها بیاموزد که اسلام و مسیحیت در راستای خدمت به انسان، تأمین حقوق کودک، تأمین حقوق زنان و جوانان هیچ مخالفتی ندارند و پیروان این ادیان می‌توانند در این موضوعات با همدیگر همکاری کنند.

رئیس سازمان روابط مسیحیان و مسلمانان در آفریقا تأکید کرد که ما بر این باوریم که دشمنی و عناد هیچ فایده‌ای به حال مردم ندارد و بایستی با رعایت احترام به همدیگر در جهت ساخت جامعه بهتر برای همه اعضاء فعالیت کنیم.

مارگارت که در دانشگاه‌های کنیا تدریس می‌کند از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه همایش‌های فرهنگی و دینی برای سایر جوامع قدردانی کرد و گفت: ما در این زمینه ایران را یک کشور پیشرو می‌دانیم و امیدواریم در برنامه‌های آتی خود با رایزنی فرهنگی ایران همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان روابط مسیحیان و مسلمانان در آفریقا از رایزن فرهنگی کشورمان در نایروبی دعوت کرد تا ماه آینده در مراسم افتتاحیه نشست علمای دینی اسلامی و کشیشان و مربیان مسیحی کشورهای مختلف آفریقایی که در مومباسا تشکیل خواهد شد، سخنرانی داشته باشد.

وی گفت: ایران کشوری متمدن و با فرهنگی دیرینه است و علاقه‌مندم به ایران سفر کنم تا از نزدیک با زنان فعال جمهوری اسلامی ایران آشنا شوم. امیدوارم این رویای دیرینه‌ی من به زودی محقق شود.

آماده گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی با نایروبی هستیم

پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی گفت :با شناخت فعالیت‌های «پروکمورا» یک نوع امید در من زنده شد که در آفریقا پیروان ادیان الهی به صورت زیبا و مهربانانه در کنار هم و با کمک هم به همزیستی مسالمت‌آمیز و شناخت از واقعیت‌های اسلامی و مسیحی در کشورخودشان کمک می‌کنند.

وی ابراز کرد: اسلام دین مهربانی و مودت است و همواره به پیروان سایر ادیان الهی به دیده احترام نگاه می‌کند و همیشه کرامت انسانی و احترام به ادیان ابراهیمی و پیروان آنها را در درجه اول اهمیت قرار می‌دهد.

پورمرجان تأکید کرد: با این نگاه است که مرکز گفت‌وگوی ادیان در ایران تشکیل شده و با مسیحیت کاتولیک و پروتستان و حتی سایر ادیان ابراهیمی در واتیکان، روسیه، اتریش و چندین کشور دیگر گفتگوهای دینی را شکل داده است و در موضوعات مختلف دینی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی با آنها چند دوره گفتگو کرده است.

وی ادامه داد: کاری که پروکمورا در آفریقا انجام می‌دهد در همین راستا است و ما هم فعالیت‌های شما را ارج می‌نهیم و اعلام آمادگی می‌کنیم تا به صورت تخصصی و عملی همکاری‌های نزدیکی با همدیگر داشته باشیم .

پورمرجان خاطرنشان کرد: علما و اندیشمندان زیادی در ایران این موضوعات را دنبال می‌کنند و در صورت نیاز می‌توانیم با کمک شما، برخی از این اندیشمندان را برای شرکت در کنفرانس‌های تخصصی در کنیا دعوت کنیم و یا از برخی شخصیت‌های زن مسلمان در ایران می‌توانیم دعوت کنیم که چهره واقعی زن مسلمان و حقوقی که یک زن مسلمان در نگاه اسلامی دارد را تبیین کنند.

کد خبر 1753516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha