ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیازمند کادرسازی/ تربیت نسل جوان منتظر در دستان دانشگاهیان

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد، در جریان برگزاری آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، گفت: ظهور حضرت ولیعصر(عج) به کادرسازی و تربیت نیروهای خاصه نیاز دارد.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام «سید علی اکبر اجاق‌ نژاد» در این آیین، طی سخنانی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نسل جوان به عهده دانشگاهیان است، اظهار کرد: اگر این وظیفه کامل انجام شود حرکت انتقالی صورت گرفته است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه افزود: اگر دانشگاهیان این وظیفه را درست انجام دهند، رضای خدا را کسب می کنند؛ حضرت ولی عصر (عج) بعد از  دوران غیبت، می آید و لشکر جهانی تشکیل می‌دهد اما تا کادر و نیروهای مخصوص حضرت ولی عصر (عج) تکمیل نشود ظهور ایشان انجام نمی شود. 

وی ادامه داد: امروز بخشی از این موضوع در دستان دانشگاهیان است که به تعلیم و تربیت نسل جوان بپردازند تا شرایط ظهور فراهم شود، مسجد مقدس جمکران در این راستا هر کمکی از دستش بربیاید انجام می‌دهد. 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام «جواد جعفری» با اشاره به اینکه یکی از ابتکارات جشنواره امامت و مهدویت، فعالیت در دو ماه مبارک رجب و شعبان است، تصریح کرد: این ایام برکت مضاعفی برای برگزارکنندگان دارد. 

دبیر جشنواره امامت و مهدویت با اشاره به اینکه جشنواره طی دوره‌ای به مدت بیش از 40 روز برگزار شد، اما به مثابه سه سال فعالیت بود، افزود: امسال حضور شرکت‌کنندگان جشنواره به نسبت سال گذشته، با رشد سه برابری همراه بود که این خود نمونه بارزی از برکت ماه‌های مبارک رجب و شعبان است. 

وی با اشاره به رقابت ۵۳ هزار نفر در این دوره، از چاپ هزار و ۵۱۴ کتاب و تولید ۷ هزار اثر توسط دانش آموزان در این دوره از جشنواره خبر داد. 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تحقق و اجرای ۱۲۰ پیش‌رویداد ذیل این جشنواره، تصریح کرد: وقتی فعالیت فرهنگی بتواند اقبال مردم را داشته باشد، رسانه نیز باید در این عرصه در کنار برگزارکنندگان همکاری کند. 

وی در ادامه خبر از ترجمه کتاب صحیفه عسگریه امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) در این دوره از جشنواره داد و افزود: این اثر امروز رونمایی خواهد شد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام دکتر حسن خیری، با بیان اینکه بحث مهدویت آینده ماست و دانشگاه آزاد هم آینده ساز است، ادامه داد: با توجه به این مساله فعالیت در عرصه مهدویت در قالب برگزاری چنین جشنواره هایی اهمیت بسیاری دارد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در ادامه ضمن ابراز خرسندی نسبت به برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف در  طول دوره چهل روزه برگزاری سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، خاطر نشان کرد: فعالیت در این عرصه توفیق می خواهد و برگزیدگان این جشنواره به یک توفیق الهی دست یافته اند.

بر پایه این گزارش: در پایان آیین اختتامیه این جشنواره، ضمن تجلیل از برگزیدگان، از ۱۴ استان به‌عنوان رتبه‌های برتر جشنواره تقدیر و در ادامه از کتاب «صحیفه العسگریین الجامعه» تألیف آیت الله ابطحی رونمایی شد.

گفتنی است: این مراسم با برگزاری آیین غبارروبی ضریح مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد و با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیازمند کادرسازی است

ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیازمند کادرسازی است

ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیازمند کادرسازی است

کد خبر 1753526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha