رئیس جمهور برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان عازم سیستان و بلوچستان شد

بهادری جهرمی خبر داد: رئیس جمهور به منظور بازدید میدانی از وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بهادری جهرمی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور به منظور سرکشی میدانی از وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.

سخنگوی دولت با اشاره به امدادرسانی دولت به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: بیشترین گزارش وزرا در جلسه امروز دولت به وضعیت امدادرسانی به مردم سیستان و بلوچستان  اختصاص پیدا کرد و برخی وزرا از جمله وزیر کشور، راه و شهرسازی و نیرو در خصوص امدادرسانی به سیستان و بلوچستان گزارش هایی  ارائه دادند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز دستور و تاکید مجدد داشت که از همه ظرفیت ها برای امدادرسانی و پیشگیری از حوادث مشابه استفاده شود و با توجه به اهمیت موضوع، برای بررسی وضعیت مردم سیستان و بلوچستان، پس از جلسه هیات دولت، عازم این استان شد.

بهادری جهرمی با اشاره به گزارش های ارائه شده از روند تأمین امنیت، سلامت و ایجاد و بهره برداری از زیرساخت های الکترونیکی در برگزاری انتخابات توسط وزیر کشور در جلسه هیات دولت، خاطرنشان کرد: در خصوص سفر رئیس جمهور به الجزایر و حضور در اجلاسیه همکاری کشورهای صادرکننده گاز گزارش بسیار خوبی ارائه شد.

وی با بیان اینکه وزرات نفت موفق شده جایگاه نخست جمع آوری گازهای مشعل در بین همه اعضای این اجلاسیه داشته باشد، تاکید کرد: این اقدام از نظر زیست محیطی و جلوگیری از هدررفت منابع بسیار حایز اهمیت است.

سخنگوی دولت با اشاره به کسب رتبه نخست افزایش نرخ تولید گاز توسط وزارت نفت در بین کشورهای صادرکننده گاز، گفت: میانگین رشد تولید گاز در بین این کشورها حدود ۲.۵ درصد بوده که این عدد در خصوص ایران ۵ درصد است.

وی با اشاره به مصوبات هیات وزیران گفت: امروز هیأت وزیران با پیشنهاد سازمان برنامه نسبت به ارجاع برخی اختلافات پیمانکاران عمرانی با دستگاه های اجرایی به داوری موافقت کرد تا به پیشرفت طرح های عمرانی معطل مانده به دلیل اختلافات حقوقی، منجر شود. 

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: صدور مجوز برگزاری دومین دوره اجلاس وزرای علوم و فناوری کشورهای اسلامی در ایران دومین مصوبه هیات وزیران بود که دولت با بار مالی و هماهنگی های لازم آن موافقت کرد و سال آینده این اجلاس در کشور برگزار می شود.

کد خبر 1753537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha