شهرک‌نشینان اسرائیلی مانع اصلی تحقق صلح در سرزمین‌های اشغالی هستند

رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که شهرک نشینان اسرائیلی یکی از موانع اصلی حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، «رجب طیب اردوغان»،  رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که شهرک نشینان اسرائیلی یکی از موانع اصلی حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین هستند.

اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: یکی از بزرگترین موانع راه حل صلح در سرزمین‌های اشغالی ، اقدامات غاصبان شهرک نشین است که به سرزمین های متعلق به فلسطین‌ها حمله کرده و آنها را به سرقت برده اند.

وی همچنین خواستار دسترسی نامحدود به مسجد الاقصی در بیت ‌المقدس در ماه رمضان شد که از روز ۱۰ یا ۱۱ مارس آغاز شود.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: خواسته‌های سیاستمداران تندرو اسرائیل برای محدود کردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی کاملا پوچ است و پیامدهای چنین اقدامی بدون شک جدی خواهد بود.

محمود عباس نیز در این کنفرانس خبری گفت: در آستانه شروع ماه رمضان هستیم و شهرک نشینان افراطی معمولا در این ماه به مسجدالاقصی می روند و به نمازگزاران حمله می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فسلطین برای گفتگو در مورد جنگ غزه و تلاش‌ها برای آشتی بین گروه های فلسطینی در ترکیه به سر می برد.

رمضان امسال در حالی برگزار می‌شود که اسرائیل در واکنش به عملیات طوفان الاقصی حماس در روز ۷ اکتبر، یک عملیات نظامی بی‌امان در نوار غزه به راه انداخته است.

کد خبر 1753551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha