آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شبستان برگزار می‌شود/بسیاری از مساجد درخواست اجرا داشتند

عالم‌بخش با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شبستان در روز جمعه ۱۸ اسفند ماه، گفت: استقبال از اجراها به اندازه‌ای بود که بسیاری از مساجد درخواست حضور و اجرای گروه‌های تئاتر را داشتند.

«حسین عالم‌بخش» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر شبستان از ۱۳ اسفند ماه با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد منتخب در حال برگزاری است، افزود: آیین اختتامیه این جشنواره ۱۸ اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به استقبال فراوان مردم و اهل مسجد از این جشنواره گفت: تاکنون اجراهای مختلف تئاتر به همت گروه‌های مختلف در سطح مساجد برگزار شده و استقبال به اندازه‌ای خوب بود که مساجد دیگر نیز درخواست اجرا دادند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های مکرر از سوی مساجد دیگر برای اجرای تئاتر، حکایت از تاثیر بالا روی مخاطبان دارد، تصریح کرد: نمایش‌نامه‌های گروه‌های مختلف تئاتر بچه‌های مسجد که از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند، قابل توجه و جذاب بودند.
 
عالم‌بخش افزود: در حال حاضر ۲۹ گروه تئاتر در مساجد در حال اجرا بوده و تا این لحظه بیش از ۱۳۰ مورد تئاتر اجرا شده که با توجه به درخواست فراوان سایر مساجد این آمار افزایش پیدا می کند.

وی گفت: میزان استقبال از جشنواره این نوید را می‌دهد که سال آینده ضمن گسترش این رویداد، بتوانیم آمار مساجد و گروه‌های شرکت‌کننده را به ۴۰ مورد برسانیم که امیدواریم در این راستا زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا جایی که بتوانیم هفته تئاتر مسجدی را در تهران یا هر شهری که میزبان برگزاری جشنواره است برگزار کنیم.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به جزئیات برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان خاطر نشان کرد: این مراسم روز جمعه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن اصلی تئاتر شهر با حضور وزیر «محمدمهدی اسماعیلی» فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور؛ حجت الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» امام جمعه موقت تهران و برخی دیگر از مسئولان فرهنگی هنری کشور، با حضور گروه‌های تئاتر بچه های مسجد برگزار می شود.

کد خبر 1753553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha