ذخیره بنزین شب عید در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور/ مسافران نوروزی نگران نباشند

اوجی درباره تامین بنزین شب عید، گفت: ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور انجام شده و مسافران نوروزی مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جواد اوجی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در الجزایر برگزار شد، گزارشی از وضعیت ذخائر و تولیدات کشورهای عضو که ۷۰ درصد گاز جهان را تامین می‌کنند، داده شد.

وزیر نفت با اشاره به دستاوردهای بزرگ در صنعت گاز کشور، افزود: صنعت نفت و گاز ایران، رتبه اول در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که میانگین رشد تولید گاز طبیعی طبق اعلام دبیرخانه اجلاس سران ۲.۵ درصد است اما جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رشد تولید ۵ درصدی گاز شده است.

اوجی از برگزاری اجلاس وزرای نفت کشورهای صادرکننده گاز در آبان ۱۴۰۳ در ایران خبر داد و گفت: در اجلاس الجزایر توانمندی‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز را عرضه کردیم همچنین از فرمت قراردادهای جدید توسعه میادین گازی کشورمان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رونمایی کردیم.

وزیر نفت از بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر خبر داد و گفت: این میادین با حضور رئیس جمهور و به زودی به بهره برداری می رسند.

اوجی با اشاره به سرمای شدید در اسفند 1402 تصریح کرد: به رغم برودت هوا، خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی یا افت فشار گاز نداشتیم و در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی برای قطع گاز نداشتیم.


 

کد خبر 1753579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha