کانون‌های فرهنگی منجر به پویایی و شادابی فعالیت ‌های مسجد می‌شوند

حجت‌الاسلام امیری گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با تولید محتوا در فضای مسجد منجر به شادابی، نشاط و جذابیت مسجد برای جوانان و نوجوانان می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن امیری ضمن تبرک به مناسبت فرارسیدن «۱۸ اسفند» سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: مسجد یک شاکله  فیزیکی دارد که باید کارهای سخت‌ افزاری در آن انجام داد و یک شاکله معنوی دارد که می بایست با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری محیط مسجد را شاداب و پویا نگاه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این میان نقش کانون ‌های فرهنگی هنری در اجرای برنامه‌ های معنوی طراز اسلامی بسیار مهم و قابل توجه است و انتظار می‌رود این جایگاه بیش از پیش نهادینه شود.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مسجد شکل گرفت، تصریح کرد: مسجد برکات بسیاری برای جامعه اسلامی دارد و باید تلاش کرد تا مسجد طراز انقلاب اسلامی در جامعه محقق شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به نقش کانون ‌های مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد اشاره کرد و گفت: کانون ‌ها می‌توانند به رونق فعالیت ‌های مسجد و ایجاد جذابیت آن موثر واقع شوند و جوانان و نوجوانان بسیاری را به مسجد جذب کنند.

 حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود هم در حوزه زیرساخت ‌ها اعتبار مناسبی به مساجد و در حوزه کانون های فرهنگی هنری اعتباری برای رونق بخشی به فعالیت های مسجد اختصاص پیدا کند. ‌

 وی با بیان اینکه اعتبار آنچنانی برای فرهنگ و هنر اختصاص داده نمی‌شود، افزود: باید روحیه مطالبه‌گری را در مساجد تقویت کنیم.

کد خبر 1753702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha