کانون‌های مساجد بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان است

حشمتی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد محل برگزاری برنامه های مختلف مسجد و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری است، زیرا نسل جوان علاقمند به این حوزه است و با حضور در مساجد، مشارکت گسترده تری در برنامه های آن خواهد داشت.

علی حشمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری پیوند مبارک و حسنه جوانان و نوجوانان با نهاد مسجد است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی افزود: در دین اسلام، مسجد همواره نقش محوری و مهمی داشته است و با مطالعه تاریخ می توان به جایگاه و کارکرد این نهاد مقدس بخوبی دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: تقویت نقش مسجد در مناسبات زندگی مسلمانان و بهره گیری از این ظرفیت در هدایت نسل جوان به سمت ارزش های والای دینی موضوع بسیاری مهمی است که با هم افزایی و همکاری نهادهای متولی می توان به آن دست پیدا کرد.

حشمتی با اشاره به اینکه در مساجد طی سال های اخیر فعالیت های بسیاری انجام شده است، تصریح کرد: افرادی که در کانون های مساجد فعالیت می کنند نقش مهمی برای جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه ریزی هدفمند بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: برگزاری اردوهای زیارتی، تامین امکانات تفریحی برای نوجوانان، برگزاری جلسات قرآنی در روزهای جمعه با حضور اساتید قرآنی، فعالیت دارالقرآن و موسسه قرآنی، تمامی مراسم های مذهبی از اعیاد تا شهادت ها، برنامه های شب های قدر، دعای عرفه، برنامه های ماه محرم، ماه مبارک رمضان شامل جزء خوانی قرآن، احکام در کانون ها و مساجد برگزار می شود.

وی گفت:تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است همچنین در این رابطه پویایی در برنامه های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه های مختلف از این کانون ها حمایت کنند شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

حشمتی افزود: مساجدی که برای نوجوانان و جوانان محلی برای فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و غیره هستند، درجذب جوانان بسیار موفق بوده‌اند، در این راستا می‌توان انواع کلاس‌های تقویتی و آموزشی را با همکاری دبیرانی که خود اهل مسجد و نماز بوده و علاقمند به احیای نماز و مسجد هستند، استفاده کرد و با مبالغی کم و یا حتی بعضاً رایگان اقدام به تشکیل کلاس کرد، همچنین برای این کار از دانشجویانی که خود مسجدی هستند و یا سایر تخصص‌های اهالی مسجد می‌توان استفاده کرد.

کد خبر 1753757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha