کانون‌های مساجد را با دیده فرصت برای تقویت نظام بنگریم

خلج با اشاره به بیش از سه دهه فعالیت موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: باید ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم و در جهت تقویت مسجد به عنوان مرکز ثقل در پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنیم.

سپهر خلج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد پایگاه اصلی انقلاب و منشأ بسیاری از تحولات در طول دوران انقلاب هستند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به بیش از سه دهه فعالیت موثر کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: مساجد در همه ادوار انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته اند؛ در شکل گیری انقلاب و تثبیت انقلاب و دفاع از انقلاب در صحنه های مختلف از دوران جنگ تحمیلی تا در برخی فتنه هایی که کشور با آن مواجه شده است.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه مستحکم دفاع از انقلاب اسلامی بوده است، تأکید کرد: شهدای بسیاری داریم که مسجدی بودند و پایگاه‌شان مسجد بود.

خلج تصریح کرد: باید ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم و هر چه می توانیم در جهت تقویت مسجد به عنوان نقطه کانونی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه بیان کرد: مساجد کارکردهای دیگری نیز در سال های گذشته داشته اند و در جهت مردم یاری حضور فعالی داشتند.

وی با اشاره به حضور فعال مساجد و کانون های مساجد در جهت کمک رسانی به مردم در زمان کرونا، گفت: مساجد در دوران دفاع مقدس نیز نقش پشتیبانی و جمع آوری کمک های مردمی را بر عهده داشت. در زمان سیل و زلزله نیز همواره شاهد نقش محوری مساجد در کمک رسانی به مردم بودند.

خلج تاکید کرد: مسجد یک کانون بی ادعا و مظلوم و در عین حال پرثمر و پربار است و انشالله بتوانیم به تکلیف خود در زمینه حمایت آن موثر عمل کنیم.

کد خبر 1753837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha