انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هر کس می‌داند که بازنده این آوردگاه جبهه استکبار بوده و پیروز واقعی انتخابات، مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۸ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تقوا و توصیه های امام رضا (ع) برای روزهای آخر ماه شعبان، از منظر و نگاه قرآن کریم و روایات اشاره و اظهار کرد: تقوا، حکمت روزه است، غایت روزه رسیدن به گوهر تقوا است، همان طور که رسول خدا (ص) فرمودند «بهترین عمل در ماه رمضان ترک گناه که همان تقوا است».

امام جمعه شهر پاتاوه همچنین به بیان سخنی از اباصلت، خادم امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: «در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم فرمودند؛ای اباصلت! بیشتر ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران کن و باید به آنچه برایت مهم است، اقدام کنی، بسیار دعا کن، زیاد استغفار کن، زیاد قرآن تلاوت کن، از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی، هر امانتی که گردنت هست ادا کن، تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مومنان داری، ازدل بیرون کن، هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو:خداوندا!اگردر روزهای گذشته شعبان،مارا نیامرزیدی،پس در روزهای باقی مانده بیامرز».

وی در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تبریک کسب رتبه برتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حماسه حضور در انتخابات به آموزه ها و عبرت های فراوان حهاد انتخابات ۱۱ اسفند ماه اشاره کرد و ادامه داد:پیروزی بزرگ مردم ایران در انتخابات امسال به ویژه کسب رتبه نخست مشارکت مردم استان ما در کشور را تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هر کس می‌داند که بازنده این آوردگاه جبهه استکبار بوده و پیروز واقعی انتخابات، مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه پاتاوه به بیان سخنان مقام معظم رهبری در قدردانی از ملت ایران پرداخت و افزود: «از ملت ایران، بخاطر حضورشان درپای صندوق‌های رای تشکر می‌کنم، دشمنان ایران یک سال تلاش کردند انتخابات را از رونق بیندازند، حضور مردم در انتخابات امسال، یک وظیفه تمدنی و یک جهاد بود».

وی همچنین در تفسیر سخنان معظم له در دیدار اعضای جدید مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند و از کار بیندازد، سخنان اختلاف انگیز و ستیزه گری های دشمن پسند است. مجلس خبرگان در انتخاب خود، هیچ گاه از اصول ثابت جمهوری اسلامی غفلت نکنند و به حول و قوه الهی مشارکت ۴۱ درصدی مردم، زمینه ساز پیروزی اقتصادی و سیاسی بر دشمنان را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز و جشن نیکوکاری از مدیر و کارکنان کمیته امداد امام خمینی( ره)و تمامی خیرین و مردم نیک اندیش درخواست کرد شادی خود را با مستمندان تقسیم نموده و مساعدت همه جانبه را به فقرای آبرومند مبذول دارند.

امام جمعه شهر پاتاوه به نقل از امام صادق علیه السلام، افزود: «اموال از آن خداست و آنها را نزد آفریدگان خویش امانت نهاده، انفاق نشانه ایمان راستین و از نشانه‌های اهل تقوا است.

وی باتبریک در پیش بودن ماه ضیافت الهی و گرامیداشت روز شهدا، به سالروز تاسیس بنیاد شهید از سوی حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره و ادامه داد: «شهدا سرمایه‌اند، از دست نمی‌روند به دست می‌آیند و آنها قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند».

حجت الاسلام سیادت از لسان رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: «آن کسانی که سعی می‌کنند نام ایثارگری، نام جهاد، نام شهادت، نام صبر و پایداری را در کشور ما از ذهن‌ها ببرند، این‌ها به دشمن ملت ایران خدمت می‌کنند».

امام جمعه شهر پاتاوه از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف «خانواده های معظم شهدا» در بخش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان دنا در این بخش بسیار ضعیف هستند.

وی گفت: بنده ده‌ها بار حضوری و تلفنی به آنها تذکر داده‌ام که در خدمت رسانی به خانواده‌های محترم شهدا و گلزار شهدا کوتاهی نکنند، ولی تاکنون اقدامی نکردند و گلزار شهدای این شهر بدون سقف، تمثال مبارک شهدا بوده و رنگ آنها از بین رفته است.

کد خبر 1753907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha