نمایشگاه قرآن استان اصفهان افتتاح شد

نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان شامگاه نوزدهم اسفندماه با حضور فعالان قرآنی، مدیران مراکز فرهنگی، مسئولان و چهره های برجسته این حوزه همراه با پیام آیت الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان افتتاح شد.

برنامه ریزی های مسئولان این رویداد فرهنگی و قرآنی به گونه ای رقم خورد تا این نمایشگاه در محل سابق نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان برای دسترسی بهتر و آسان تر مردم راه اندازی شود.

این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه فعال خواهد بود که علاقه مندان می تواند عصر و شب با از غرفه ها دیدن کرده و از برنامه های آن بهره مند شوند.

۹۲ غرفه با مشارکت بیش از ۱۲۰ موسسه و واحد صنفی قرآنی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهرداری اصفهان به ابعاد نمایشگاه قرآن اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: ۹۲ غرفه نمایشگاهی و فروشگاهی در این نمایشگاه فعال است.

احمدرضا طحانیان افزود: بیش از ۱۲۰ موسسه و واحد صنفی در برگزاری این رویداد همکاری دارند و با توجه به جانمایی موقعیت جدید برای برپایی این نمایشگاه، امکان افزایش مراجعین پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: برنامه های جانبی متعددی در این نمایشگاه پیش بینی شده که به مرحله اجرا می رسد و علاقه مندان می توانند علاوه بر بازدید از نمایشگاه از برنامه های آن نیز بهره مند شوند.

طحانیان یادآورشد: خانواده، زنان، جوانان و نوجوانان در اولویت برنامه های جانبی این رویداد مهم قرآنی قرار دارد.

ایجاد همبستگی بین تشکل های قرآنی در نمایشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان به تاثیرات نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: همبستگی و تعامل بین مراکز فرهنگی در این نمایشگاه رقم می خورد.

کمال حیدری افزود: نهادهای فرهنگی در این رویداد می توانند زمینه ارتباط با همدیگر را برای توسعه فعالیت های این حوزه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه خانواده محوری در برنامه های جانبی نمایشگاه مورد توجه است، تصریح کرد: محافل قرآنی، مسابقه، معرفی برترین و فعالان این عرصه و همچنین برنامه های فرهنگی در روزهای نمایشگاه برای علاقه مندان و بازدید کنندگان عرضه می شود.

حیدری توسعه فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب آسمانی را از دستاوردهای چنین برنامه هایی بیان کرد و اذعان داشت: بهره گیری از دستورات و توصیه های قرآنی در اعتلای زندگی بشری موثر است و از این ظرفیت برای تحقق شعار اصفهان شهر زندگی بهره می گیریم.

کد خبر 1754096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha