نباید اجازه دهیم غرب از اسلام به عنوان ابزار سیاسی استفاده کند

رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان گفت که کشورهای غربی باید اقدامات لازم را برای مقابله با اسلام هراسی رو به افزایش انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «news.az»، ایمن مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان گفت که کشورهای غربی باید اقدامات لازم را برای مقابله با اسلام هراسی رو به افزایش انجام دهند.

وی این سخنان را در میزگردی با موضوع «شباهت‌ها و تفاوت‌ها در رفتار با مسلمانان در سراسر اروپای غربی، حقوق اولیه بشری جامعه مسلمانان» که در حاشیه همایش علمی بین‌المللی با موضوع «آغوش تنوع: مقابله با اسلام‌هراسی در سال ۲۰۲۴» برگزار شد، بیان کرد.

مازیک با اشاره به اینکه تبعیض مذهبی و نژادی مظهر بارز استانداردهای دوگانه است، گفت: سوزاندن قرآن کریم اقدامی علیه آزادی مذهب است، اما متاسفانه در اروپا این مجازات نمی شود.

وی افزود: اگر کتب مقدس مسیحیان در هر کشوری سوزانده می شد، بلافاصله آن را یک اقدام تروریستی اسلامی می‌نامند و استاندارد دوگانه در همین‌جا نمود پیدا می‌کند.

رئیس شورای مسلمانان آلمان خواستار پایان دادن به اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض فزاینده در جهان شد و گفت: ما نباید اجازه دهیم اسلام به ابزار سیاسی در دست دولتمردان در غرب تبدیل شود.

ایمن مازیک با تاکید بر اینکه استانداردهای دوگانه در هر شکلی در نهایت منجر به بی عدالتی اجتماعی می شود یادآورد شد که گفتگوی بین ادیان و فرهنگ‌ها در جهان باید تضمین شود.

کد خبر 1754112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha