آمادگی ۷۰۰ مسجد قم برای میزبانی از رمضان‌المبارک

بیش از ۷۰۰ مسجد در استان قم وجود دارد که در این روزهای پایانی ماه شعبان شاهد شور و شوقی مضاعف با حضور جوانان و نوجوانان هستند.

به گزرش خبرگزاری شبستان از استان قم، از نیمه دوم ماه شعبان همه مردم در جنب و جوش و آماده ساختن خویش برای استقبال از ماه مبارک رمضان هستند. چند روز قبل از ماه رمضان، مردم به نظافت و پاکسازی خانه‌ها، مساجد، تکیه ‌ها و حسینیه ‌ها می ‌پردازند.

آمادگی ۷۰۰مسجد قم برای میزبانی از میهمانان ماه خدا

بر همین اساس این روزها مساجد قم شاهد خادمانی است که این مکان‌های مقدس را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کنند.

حضور نوجوانان و جوانان در این خدمت خالصانه پر رنگ تر است و برخی از آنها به نیابت از شهدا مساجد را غبار روبی می‌کنند.

آمادگی ۷۰۰مسجد قم برای میزبانی از میهمانان ماه خدا

در استان قم بیش از هفتصد مسجد وجود دارد که در این روزهای پایانی ماه شعبان شاهد شور و شوقی مضاعف هستند.

همچنین در ماه مبارک رمضان در اغلب مساجد و تکایا و بسیاری از خانه ‌ها ختم قرآن برگزار می ‌شود. البته ختم قرآن تنها به ماه رمضان اختصاص ندارد و در تمام ماه های سال برپا می‌ شود، اما در ماه رمضان صفا و جلوه‌ای دیگر دارد؛ مردها، زنها و بچه ‌ها هرکدام جداگانه در مجالس ختم قرآن شرکت می ‌کنند.

محل برگزاری ختم قرآن مردها، اغلب در مساجد است و محل برگزاری ختم قرآن زنان، در خانه ‌ها می ‌باشد که به صورت نوبتی در خانه شرکت کنندگان برپا می‌ شود.

افطاری دادن یکی از رسوم پسندیده است و آنهایی که توانایی دارند یک یا چند روز از ماه رمضان را افطاری می ‌دهند و از روزه داران دعوت به عمل می ‌آورند. افطاری دادن ثواب بسیار دارد و بسیاری معتقدند، کسی که افطاری می‌ دهد با ثواب روزه میهمانانش شریک می‌ شود و خداوند اجر و مزد بسیار به او می‌ دهد.

آنان که توانایی چندانی ندارند و نمی‌ توانند از روزه ‌داران پذیرایی کنند، خرما یا شربت یا نوعی شیرینی مثل زولبیا به مسجد می‌ برند و بین دو نماز مغرب و عشا از روزه‌ داران پذیرایی می‌ کنند.

کد خبر 1754120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha