بررسی فعال‌گرایی جوانان فلسطینی در مسجد «اهل بیت» مونترال

مسجد «اهل بیت» در «مونترال» کانادا میزبان رویداد  «فعال‌گرایی جوانان فلسطینی» بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thelinknewspaper»، مسجد «اهل بیت» در «مونترال» کانادا میزبان رویداد  «فعال‌گرایی جوانان فلسطینی» بود.

فعالان سازمان‌های طرفدار فلسطین در مونترال با تاکید بر اهمیت نقش جوانان رد سرنوشت فلسطینی‌ها این برنامه را ترتیب دادند.

«بری ابوحامد»، «دانا نور» و «علی سلمان» از جمله فعالان فلسطینی بودند که در مسجد «اهل بیت» در مورد فعالیت جوانان فلسطینی صحبت کردند.

این رویداد توسط گروه «جوانان مسجد» و جوانان مسلمان مونترال با همکاری چندین سازمان حامی فلسطین از جمله گروه «همبستگی برای حقوق بشر فلسطین» و «انجمن دانشجویان مسلمان» سازماندهی شد.

به گفته «حسن رضا»، یکی از اعضای گروه «جوانان مسلمان مونترال» در این باره گفت: جوانان مسلمان باید بیشتر در این جنبش شرکت کنند، زیرا مسلمانان بزرگترین گروهی هستند که از جنگ غزه متاثر شده اند.

وی گفت: نسل‌کشی در فلسطین یک بحران انسانی است، نه بحرانی علیه یک گروه خاص، اما افرادی که هدف قرار می‌گیرند به طور خاص عرب‌های مسلمان هستند.

 «حسن رضا» افزود: ما این رویداد را در مسجد ترتیب دادیم تا در زمان وِیژه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، مردم را بیشتر دور هم جمع کنیم  و آنها را از طریق ریشه‌هایشان با جامعه مرتبط کنیم.

هر یک از سخنرانان در این رویداد اهمیت انرژی جوانان را در هر جنبشی برجسته کردند، زیرا جوانان کسانی هستند که به جلو می روند و به نسل های قدیمی یادآوری می کنند که هنوز امید وجود دارد.

«دانا نور» گفت: همیشه این جوانان بوده اند که به والدین خود یادآوری کرده اند،  هنوز امکان رهایی وجود دارد؛ جوانان همیشه کاتالیزور بوده اند و در هر حرکتی انرژی و نور می‌آورند.

او معتقد است که حمایت فعالانه از فلسطین به ویژه برای افرادی که در یک مرکز امپریالیسیتی زندگی می کنند، نه تنها یک مسئولیت بلکه یک امتیاز است.

«علی سلمان» هم گفت: هدف اصلی من در اینجا این است که تا آنجا که می توانم مردمبه ویژه دانشجویان را ترغیب کنم که بسیج شوند و از انرژی خود به درستی علیه ظلم و جنایت استفاده کنند.

کد خبر 1754141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha