برگزاری طرح نوروزی «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام تدینی از برگزاری طرح نوروزی «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: در کنار این طرح ها، طرح های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه ها» نیز در این ایام برگزار می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی_ مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، از اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح به صورت همزمان در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی افزود: آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات از دیگر برنامه های بقاع متبرکه است که در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می شوند.  

حجت الاسلام تدینی، زمان اجرای این دو طرح را از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ یعنی پایان تعطیلات عید سعید فطر اعلام کرد و افزود: همچنین خیمه معرفت در ۵۰ بقعه شاخص گیلان همراه با غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه ای برپا خواهد شد.  

حجت الاسلام تدینی همچنین از آمادگی  زائرسراها و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در گیلان برای زائران و مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح و نصب تابلوهای نمایشگاهی در ۴۷ صحن بقاع مجری طرح انجام خواهد شد.

وی همچنین از تبلیغ طرح های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه ها» در ایام برگزاری طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و گفت: برنامه های با نشاط معارفی در شبهای ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغین توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی¬خوانی از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام تدینی، با اشاره به برگزاری کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان و ائمه جمعه  در ۷ بقعه متبرکه بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار و از شبکه استانی پخش می شود.

وی همچنین به ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین و برگزاری ویژه برنامه(خدیجه مادر امت) مطابق با دهم ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و برپایی کاروان های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان نسیم کرامت در بقاع شاخص مجری طرح تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: برگزاری مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امیرمؤمنان علی(ع) و پیش‌بینی فضای مناسب جهت حضور زائرین و مجاورین در کنار برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر از مهمترین برنامه های بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت معنوی در گیلان است.

حجت الاسلام تدینی ادامه داد:  ۴۰ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی مبلغ در برگزاری این دو طرح با اوقاف گیلان همکاری می کنند.

کد خبر 1754159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha