اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان

حجت الاسلام مهدیان از اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در ۴۶ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام حسین مهدیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و بهار ١۴٠٣ هجری شمسی و در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاورین بقاع متبرکه و امامزادگان، ٢ طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان گلستان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: این طرح ها در ۴۶ بقعه متبرکه و امامزادگان سطح یک، ٢ و برخی از بقاع سطح سه اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی در طرح ضیافت الهی، گفت: برنامه جزخوانی قرآن کریم در چهار بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدیان افزود: برنامه شاخص جزخوانی قرآن کریم به صورت پخش زنده از صداوسیمای مرکز گلستان با حضور قاریان کشوری و استانی هر روز در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می شود.

وی گفت: برنامه دیگر جزخوانی قرآن کریم در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، آق امام آزادشهر و امامزاده قاسم (ع) دلند اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، برپایی افطاری ساده در بقاع شاخص و دارای ظرفیت و خدمت رسانی به زائران و مجاورین را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در طرح ضیافت الهی بیان کرد و افزود: این برنامه در امامزاده عبدالله (ع) گرگان، یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس، عبدالله (ع) کلاله و قاسم دلند اجرا می شود.

حجت الاسلام مهدیان از اعزام ۴٠ مبلغ در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان و از آرامش بهاری خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، ١٢ مبلغ اعزامی از شهر قم هستند و مابقی بومی هستند که در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مستقر می شوند.

وی گفت: این مبلغین در قالب خیمه های معرفت به برپایی اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی زائران و مسافران مستقر می شوند و غرفه های کودک، شمیم خدمت و برنامه های شاد دیگر از برنامه های این خیمه ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اسکان مسافران نیز افزود: ۶ بقعه متبرکه استان دارای ظرفیت اسکان مسافران نوروزی و زائرسرا است و زائران می توانند از خدمات آن بهره مند شوند و خادمین بقاع متبرکه آمادگی پذیرایی این مسافران را دارند.

وی گفت: در بقاع سطح یک استان نیز برنامه سال تحویل نو را دارند و برنامه هایی همچون سخنرانی و مولودی خوانی را انجام می دهند و مسافرین و مجاورین می توانند باحضور در این امامزادگان در لحظه سال تحویل استفاده معنوی را ببرند.

کد خبر 1754200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha