ائمه جمعه حلقه وصل و تعادل‌بخش حاکمیت و مردم هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه، حلقه وصل حاکمیت و مردم هستند و تعادل را میان جامعه و حکومت برقرار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که توفیق داد امروز در آخرین روزهای ماه پرخیر و برکت شعبان و در آستانه ماه مبارک و پرفضیلت رمضان خدمت ائمه جمعه برسم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام رضا علیه السلام در خصوص این ایام فرمود: «بسیار بخوانید در باقیمانده ماه شعبان‌المعظم این دعا را، «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ»، «خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته، ما را نیامرزیده‌ای، در آن قسمت که از این ماه مانده، ما را بیامرز».

وی ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، ماه عظیم خداوند سبحان، ماه برکت، رحمت و مغفرت، با بیان این که حضرت امام خمینی (ره) در نخستین پیام‌های خود خطاب به ائمه جمعه فرمودند: «آقایان باید … به این مسئله اهمیت بدهند که… منصب امامت جمعه، یعنی منصب تماس روحانیت با ملت و روحانیت با مجلس و دولت و این از اموری است که با دست توانای ائمه جمعه انجام می‌گیرد»، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره، ملجأ و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده و امروز شما بزرگواران به عنوان امام جمعه این نقش را به شکل رسمی‌تر و سازمان‌یافته‌تر انجام می‌دهید.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: ائمه جمعه، حلقه وصل حاکمیت و مردم و تعادل‌بخش میان جامعه و حکومت هستند و نقش مهمی در تامین امنیت روانی جامعه و نیز تحکیم ریشه‏‌های نظام در میان لایه‏‏‌های اجتماعی ایفا می‌‏کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ائمه جمعه از یک سو، مطالبات، نیازها و تقاضاهای جامعه را به گوش مسئولین می‌رسانند و از سوی دیگر، از مسئولین در قبال این مطالبه‌گری تقاضای پاسخ و رسیدگی می‌کنند و سیاست‌ها، دستاوردها و خدمات نظام را هم به مردم منتقل می‌کنند و از این طریق شکاف «جامعه_حکومت» را تقلیل می‌دهند.

وی بیان کرد: از اول انقلاب ائمه جمعه تلاش بسیاری در راستای تحکیم پیوند نظام و مردم انجام دادند و در شرایط کنونی کشور از لحاظ شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی لزوم تعمیق این نقش، یعنی نقش حلقه وصل بودن یا نقش تعادل‌بخشی یا نقش میانجی ‏گری این نهاد ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام خاضع افزود: صمیمانه از ائمه جمعه که بحمدالله جوان و فاضل هستند و با اخلاص، تدبیر و تعامل مناسب با مردم به ویژه جوانان و خدمت بی‌منت و مجاهدت خالصانه، در راه ارتقاء کمی و کیفی امور معنوی، فرهنگی و دینی و حتی فراتر از آن در جهت حل مشکلات مادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم منطقه گام برمی دارند و زمینه خوشحالی ملت و رضایت حضرت احدیت را فراهم می‌نمایید، تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان مطالبی در زمینه آئین‌نامه تشکیل ستاد برگزاری مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرهای استان بیان کرد و ضمن اهداء حکم ریاست ستاد برگزاری مراسم و مناسبت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرها به ائمه جمعه استان، با اهداء لوح تقدیر، از آنان بخاطر همکاری صمیمانه و خالصانه با نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 1754215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha