کمال و زندگی بدون تربیت معنی نمی دهد

آیت الله عبادی با بیان اینکه کمال و زندگی بدون تربیت معنی نمی دهد، گفت: پایگاهی در ایران اسلامی برای اسلام ناب با همه کارشکنی های دشمن تشکیل شده است و به ایده ها و نسل جوان جهت پرورش برای تغییر کلی در جهان و نجات بشر توجه ویژه ای داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۲۰ اسفند) در دیدار با معلمان و مربیان پرورشی خراسان جنوبی اظهار داشت: کلمه حمد مخصوص خدای متعال است اما آن چه که به عنوان سمبل قضیه محسوب می شود، ربوبیت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تمام هستی، پرورشگاه است و ممکن است نوع سیرش فرق کند اما هر کدام از این ها یک نوع جلوه ربوبیت خدا است و پرورش در این ها خلاصه نمی شود حتی خود انسان که مظهر صفات الهی است، می تواند مربی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: انسان به عنوان مربی در پرورش انواع گیاهان عمل می کند و به انواع و اقسام نتایج دست می یابد، هم چنان که انواع نیازهای خودش را در پرورش حیوانات به کار می گیرد و در این باب نیز تخصص ها و تجربه های ارزشمند وجود دارد و انسان برای تغییر در عالم جمادات و حیوانات و نباتات و انواع علوم و تجربه ها می تواند برای تصدی آن پیش بینی کند و به موقع محصولش را ارائه دهد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان نسبت به تربیت خودش و سپس دیگران تفاوت هایی وجود دارد، افزود: موفقیتی که در پرورش جمادات و نباتات است در انسان نیست چرا که آنان از خود اختیار ندارند ولی انسان فاعل مختار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: خداوند، خالق است و ببینید استعدادها در انسان تا کجا پیش می رود و وقتی کامل شد، خالق می شود و تفاوت خلق بین انسان و خدا این است که قدرت خدا ذاتی و قدرت انسان به اذن الله است.

وی عنوان داشت: انسان اگر خالص در بندگی خدا شود و به برنامه های خدا عمل کند، چیزهایی را می بینید که دیگران نخواهند دید و چیزهایی را خواهد شنید که دیگران نمی توانند بشنوند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بشر به راه ظلم افتاده است، افزود: در تاریخ می بینید که پیشوایان عدل را کنار زدند و ظلم را حاکم کردند و امنیت از کل بشر گرفته شده است و مکتب لیبرال دموکراسی از انسان، گرگ ساخته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: طی ۵۰۰ سال اخیر آسیب های شدید به منطقه زدند و امروز شرایطی خداوند فراهم کرده است و این فرصت را غنیمت بشماریم و بدانید پرورش و تربیت کار پیامبران است.

وی ادامه داد: امام راحل با تشکیل حکومت، پایگاهی برای انسان ایجاد کردند و سبب بیداری جهانی شدند و مردم امروز در کشورهای غربی از دولت ها جدا شده اند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه کمال و زندگی بدون تربیت معنی نمی دهد، افزود: تربیت برای کسانی که در آینده بتوانند بر اساس ایده های مقدس الهی، شرایط جهان را تغییر دهند و این کار بسیار  ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جهان ظلم، تربیت را به انزوا کشیده بود اما خداوند برای حفظ دینش در این مقطع مسئله تجدید اسلام را فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: پایگاهی در ایران اسلامی برای اسلام ناب با همه کارشکنی های دشمن تشکیل شده است و نیاز به کار دارد و به ایده ها و نسل جوان جهت پرورش برای تغییر کلی در جهان و نجات بشر توجه ویژه ای داشته باشید.

کد خبر 1754216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha