فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی:

فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین نسل جوان و نوجوان را به مساجد می‌کشاند

فرهنگ سازی درست سبب جذب جوانان به مساجد و خنثی سازی توطئه های دشمنان می شود
فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین نسل جوان و نوجوان را به مساجد می‌کشاند

سردار رفیعی کیا با اشاره به اهمیت آگاه سازی از توطئه های دشمنان، گفت: دشمن با تمام توان در جنگ ترکیبی وارد شده است و تنها با فرهنگ سازی و جهاد تبیین می توانیم نسل جوانان و نوجوان را از توطئه های دشمنان آگاه سازیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار هادی رفیعی کیا، امروز سه شنبه (۲۲ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که در عرصه های مختلف به ویژه جهاد تبیین گام برمی دارند، گفت: رسانه ها همواره همراه و همکار با پلیس بوده و در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه و جهاد تبیین گام بر می دارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین ضمن تقدیر از حضور پر شور مردم استان و کشور در انتخابات ۱۱ اسفند، ادامه داد: مردم در طول سال های بعد از انقلاب همواره با حضور خود ثابت کردند که پای کار  انقلاب بوده و هستند و فریب توطئه های دشمنان را نخواهند خورد.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ملت ایران با پیروزی در جنگ امنیت را به ارمغان آوردند و ما باید قدردان این امنیت کشور باشیم، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی نیز در کنار مردم یکی از ارکان برقراری امنیت است و شهدایی بسیاری را نیز در این عرصه تقدیم انقلاب کرده است.  

وی با بیان اینکه برنامه های طرح نوروزی امسال با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» برگزار می شود، ادامه داد: پلیس تمهیدات امنیتی ترافیکی را به ویژه در پایان سال و چهارشنبه آخر سال اندیشیده است و این برنامه ها این این معنا نیست که پلیس مخالف شادی مردم است بلکه همواره همراه مردم  و حافظ جان و مال و ناموس مردم است، اما یک خط قرمزهای داریم که باید توسط همگان رعایت شود چرا که آنچه که دغدغه مردم است دغدغه پلیس است.

سردار رفیعی کیا با اشاره به اتفاقات ناگوار در روزهای پایان سال و رفتارهای پرخطر از سوی برخی از افراد، بیان کرد: چهارشنبه آخر سال باید مراقب یکدیگر باشیم و مراعات حال دیگران و همسایگان را بکنیم. چهارشنبه سوری یعنی سور و شادی نه آسیب رساندن به خود و دیگران.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی، بیان کرد: سال جاری در سازمان نیروی انتظامی ۹۰ جوان برای امنیت و آرامش کشور جان خود را از دست داده و شهید شدند.  

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۴ سارق در سال جاری دستگیر شدند، ادامه داد: ۱۰ هزار و ۸۴۶ سرقت نیر کشف شده که ۷ درصد کاهش سرقت های خشن را نیز شاهد بودیم.  

این مقام مسئول همچنین برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق را نیز از دیگر برنامه ها اولویت دار پلیس و دغدغه مهم مردم دانست و ادامه داد: در این راستا تا کنون ۵۱۹ خودر و توقیف شدند و ۱۲۴ نفر افزایش دستگیری قاچاقچیان را داشتیم و یک هزار و ۱۳۳ نفر پررونده تشکیل شده است.  

وی با اشاره به افزایش یک درصدی تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی منجر به فوت نسبت به مدت مشابه قبل، گفت: ۱۰۰ نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان از ابتدای امسال تاکنون، در درون شهرها و بقیه در جاده‌ها رخ داده است.

این مقام ارشد استان در ادامه با بیان اینکه افزایش تعداد دوربین‌های کنترلی و پایشی، ایمن‌سازی جاده‌ها، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نقش موثری در کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی دارد، خاطر نشان کرد: باید به این موارد توجه جدی شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه سرقت را بیشترین جرم به وقوع پیوسته سال جاری در استان مرکزی دانست و ادامه داد: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های امسال ستاد فرماندهی انتظامی این استان بود که تاکنون ۶ هزار و ۹۴ نفر سارق دستگیر و ۱۰ هزار و ۷۴۶ فقره سرقت نیز کشف شده است.
وی همچنین به خدمات مشاوره ای پلیس نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۴۰ هزار خدمات مشاوره ای داشتیم و در مرکز مشاوره انتظامی نیز ۷۰ درصد پرونده ها منجر به سازش شده است.
سردار رفیعی کیا همچنین با اشاره به اعزام مشمولان به سربازی بیان کرد:  در این راستا ۴ درصد افزایش اعزام مشمول داشتیم.  

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین به ارسال لینک های آلوده از سوی برخی افراد سودجو اشاره کرد و گفت: پلیس فتا همواره در این راستا به مردم هشدار می دهد و مردم نباید لینک های ناشناس و نا معتبر را باز کنند.

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه موضوع رسیدگی به لینک های آلوده همچون سهام عدالت، ابلاغ غذایی و ... در دستور کار پلیس بوده است، ادامه داد: در این راستا با پیگیری های انجام شده۲ هزار و ۲۰۰ سیم‌کارت مجهول‌الهویه در استان شناسایی شد که ۱۸۰ هزار لینک آلوده از طریق آنها ارسال شده بود.

سردار رفیعی کیا با بیان اینکه، ۲ نفر از عناصر اصلی در این خصوص دستگیر و یک نفر نیز تحت تعقیب است، ادامه داد: متهمان دستگیر شده از این طریق کلاهبرداری‌هایی از مردم استان‌های مختلف کشور داشته‌اند و این پرونده توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی کشف شد.


این مقام مسئول همچنین ارتباط مستقیم با مردم را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: در این راستا گام های اساسی برداشته شده است که یکی از آنها برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه و حضور مسئولان انتظامی در کنار مردم و پاسخگویی به مشکلات بوده است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی، به افزایش ۱۲ درصدی تماس مردم با ۱۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر تا کنون ۶ هزار و ۵۵۷ معتاد متجاهر را در سطح استان جمع آوری کردیم.

سردار رفیعی کیان همچنین با اشاره به اینکه یک میلیون و ۸ هزار بار تماس با ۱۱۰ گرفته شده است، گفت: از این تعداد حدود نیمی از آن عملیاتی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تهاجم و جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمن بیان کرد: دشمنان همواره از ابتدای انقلاب در صدد خدشه وارد کردن به این انقلاب بوده اند و امروز با تمام توان وارد شدند و در جنگ ترکیبی جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده اند.


وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی به ویژه از دوران کودکی و مدارس اظهار داشت: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مساجد پر شود از جوانان و نوجوانان و آموزش و پرورش و صدا و سیما دغدغه فرهنگ سازی داشته باشند چرا که دشمن با تمام توان وارد عمل شده و همه باید دست به دست هم دهند و در رابطه با همه مسائل احساس مسئولیت کنند.

کد خبر 1754490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha