جابه جایی ۲ میلیون مسافر توسط ناوگان جاده‌ای در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده ای طی ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، اسداله جلال‌زاده ضمن اشاره به جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده ای استان طی ۱۱ ماه سال جاری گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۶۰ هزار و ۸۶ سفر صورت گرفت و از رشد ۱۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان این که ۸۰۱ ناوگان عمومی جاده ای در خراسان جنوبی فعالیت می کنند، اظهار داشت: این تعداد شامل ۲۸۶ اتوبوس, ۲۰۹ مینی بوس و ۳۰۶ سواری است که ۱۴۴۴ راننده در این حوزه مشغول بکار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۷ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان افزود: ۶ پایانه مسافری عمومی در شهرهای؛ بیرجند, قاین، فردوس، طبس و سرایان، همچنین ۹ پایانه اختصاصی نیز در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به عمده مقصد مسافران استان‌های خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان و تهران عنوان کرد و گفت: میزان اشغال صندلی در اتوبوس ۱۹ نفر در هر سفر بوده و این نسبت عدد سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

جلال‌زاده در پایان یادآور شد: ۹۰ درصد جابه جایی مسافر در سطح استان توسط حمل و نقل جاده ای و ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به حمل و نقل هوایی و ریلی است.

کد خبر 1754494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha