کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل شد

اشرفی گفت: کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان جنوبی در راستای کمک به رفع موانع تولید و بررسی دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات و سایر خدمات بانکی مورد نظر کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز(۲۲ اسفند) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: امروز برای اولین بار این کارگروه به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران بانک شهر از خراسان رضوی و  بانک ملی از تهران برای بررسی مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان برگزار شد.

وی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از کارگروه‌های اساسی و مهم برای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی استان است که مواردی که در خراسان جنوبی قابلیت پیگیری دارد بررسی و رفع می‌شود اما برخی از مسائل هم به کارگروه ملی ارجاع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برای بررسی و حل برخی دیگر از مسائل واحدهای تولیدی هم نیاز است که از مشورت و همفکری بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات در استان‌های مختلف یا در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانسی استفاده شود.

اشرفی بیان کرد:  در جلسه امروز تصمیم‌گیری شد که تغییر ضامن برای یکی از واحدهای تولیدی در شهرستان بیرجند با اختیارات بانک عامل در استان خراسان رضوی صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین مقرر شد بانک ملی در استان تهران بحث تقسیط و بخشودگی جرایم یکی دیگر از واحدهای تولیدی در شهرستان فردوس را انجام دهند تا بتوانیم در جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید استان گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تشکیل کمیته خبرگان بانکی  و اقتصادی استان خبر داد و تصریح کرد: احکام اعضای پنج نفره کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان جنوبی از سوی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

اشرفی بیان داشت: کمیته خبرگان بانکی و اقتصادی خراسان جنوبی در راستای کمک به رفع موانع تولید و بررسی دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات و سایر خدمات بانکی مورد نظر کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان است.

به گفته وی؛ این کمیته مسائلی که در سطح کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیاز به بررسی‌ و کارشناسی اعضای کمیته نخبگان بانکی دارد را ارزیابی می‌کند و در نهایت رأی برای اجرا در بانک‌های عامل می‌دهد.

قابل ذکر است، در این جلسه مسائل و مشکلات استمهال بدهی معوق بانکی و بخشودگی جرایم تاخیر و فک رهن اسناد ترهین شده در صورت تسویه حساب کامل شرکت کیمیاکاران شهرستان فردوس و همچنین درخواست تغییر ضامنین و جا به جایی چک‌های برگشت شده جهت آزادسازی استعلامات بانکی شرکت مهراس کویر شهرستان بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1754512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha