شهدا، جامعه‌سازی می‌کنند

حجت الاسلام کرامتی با توصیه به خود سازی گفت: ویژگی ها و ارزش ها، انسان را به مدال شهادت می رساند و شهدا پس از خود سازی، جامعه سازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در آئین بزرگداشت روز شهدا در شهرستان گلپایگان با تبیین فلسفی اینکه ماه رمضان لطف الهی است، خواستار بهره مندی از این ماه و خودسازی شد و گفت: اگر خودسازی شهدا نبود، به درجه شهادت نمی رسیدند و جمله شهید سلیمانی مبنی بر اینکه شهید قبل از شهادت، شهید است مبین این نکته که ویژگی های مثبت و انسانی، آنها را به مدال شهادت رسانده است.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه تلاش یک عمر عرفا برای نجات خودشان است اما شهدا بعد از خودسازی، تلاش برای جامعه سازی و دگر سازی دارند، یاد آوری کرد: قبور شهدای دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی و غیره اکنون زیارتگاه مردم است در حالی که انسان های عادی پس از مرگ، خیلی زود فراموش می شوند و این معجزه شهادت و ایثار و خودسازی در مدار عشق الهی است.

شهدا، جامعه سازی می کنند

وی به فرهنگ و شرایط خاص جبهه از نظر فضای معنوی، تحول سازی و انسان سازی اشاره کرد و افزود: ارزش های ایثارگری در جبهه یک تبلور ویژه داشت و هر انسانی امکان می یافت مسیر صد ساله را یک شبه طی کند.

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه خدمت به شهدا وظیفه همه است هرچند بنیاد شهید نهاد رسمی است، بیان کرد: وظیفه سنگین یاد شهدا بر عهده همه است  تا عطر شهدا در جامعه پراکنده شود و مردم جذب عظمت های شهدا شوند.

شهدا، جامعه سازی می کنند

اجرای طرح ستاره های درخشان در گلپایگان 

در ادامه، میثم زارعی با بیان اینکه گلزار شهدای گلشهر، ساماندهی شد و گفت: گلزار شهدای گلپایگان به شهرداری گلپایگان، گلزارهای شهدای فیلاخص، ورزنه و وداغ به شهرداری گلشهر و روستای تک مزاری روستای اسفرنجان به اداره اوقاف واگذار شد.

رئیس بنیاد شهید گلپایگان از اعزام بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده ایثارگران به مشهد مقدس و برپایی اردوهای یک روزه فرهنکی، مددکاری و درمانی برای بیش از ۵۰۰ نفر خبر داد و افزود: المان های ایثار و شهدا در بلوار سلمان فارسی، میدان بیت المقدس و خیابان شهید عابدی انجام شده و رونمایی می شود و تصاویر سرداران شهرستان گلپایگان از طرف شهر گوگد نصب می شود.

وی با اشاره به مراسم های مختلف برگزاری بزرگداشت مقام شهدا و یادواره ای متعدد در سطح شهرستان در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: کار فرهنگی شهدایی در حسینیه گلزار شهدای گلپایگان، حسینیه ابولولان، حسینیه شهید مولایی گوگد و حسینیه شهید باقری در گلپایگان توسط خانواده های شهدا و ایثارگران در ایام مختلف سال صورت می گیرد.

شهدا، جامعه سازی می کنند

زارعی از اجرای طرح ستاره های درخشان در سطح شهرستان گلپایگان که به معرفی روزانه یک شهید در فضای مجازی می پردازد، خبر داد و ادامه داد: بیش از هزار برنامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در یک سال اخیر انجام گرفت و کمیته خادم الشهدا مراسم های خاصی در گلزار شهدای گلپایگان هر پنج شنبه برگزار می کند و از حالت سکون خارج کرده است.

در ادامه از خادمان شهدا و مروجان ایثار و شهادت در شهرستان گلپایگان تقدیر شد و در ادامه با اهدای عطر و گل، مقام شامخ شهدا پاس داشته شد./

کد خبر 1754584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha