نمایشگاه قرآن بیرجند میزبان فرشتگان روزه اولی  

فرخنده گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی امشب با برگزاری جشن فرشته ها میزبان دختران روزه اولی است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ فاطمه رحیم زاده_ نمایشگاه قرآن کریم هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و در آن اقلام فرهنگی مورد نیاز مردم عرضه می شود.

خراسان جنوبی هم از این مهم مستثنی نبوده و چند سالی است شاهد برپایی نمایشگاه قرآنی در آن هستیم و امسال با وجود درخواست مردم و شهروندان نمایشگاه قرآن کریم در حسینیه جماران و مجاورت شهید گمنام برگزار شده است.

یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه ضمن رضایتمندی از برپایی نمایشگاه و وجود غرفه های متنوع، گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم نسبت به سنوات گذشته با کیفیت بالاتری برگزار شده است و وجود غرفه های مختلف، نیاز خانواده ها را مرتفع می کند.

وی از برگزاری نمایشگاه در حسینیه جماران ابراز رضایت داشت و یادآور شد: انتخاب این مکان معنوی و مجاورت شهید گمنام نیز در برپایی بهتر نمایشگاه تأثیر بسزایی دارد.

نعمتی یکی دیگر از شرکت کنندگان هم ضمن تشکر از برپایی نمایشگاه قرآن در حسینیه جماران، از محتوای نمایشگاه ابراز رضایت داشت و گفت: وجود غرفه های متنوع برای سنین مختلف و جانمایی غرفه ها امسال بهتر از سنوات گذشته اجرا شده است.

photo_2024-03-13_11-26-53.jpg

وی گریزی به تصاویر موجود در برخی غرفه ها زد و ابراز امیدواری کرد: در سنوات آینده تیم های راویتگری برای جوانان و نوجوانان با هدف تفسیر آیات قرآن ساماندهی شود.

وی ضمن تقدیر از اعمال تخفیف  ۳۰ درصدی در تهیه اقلام فرهنگی مورد نیاز مردم، یادآور شد: پس از اینکه متوجه بازگشایی نمایشگاه شدم اقلام مورد نیازم مانند قرآن کریم، کتاب دعا، صلوات شمار و... را از نمایشگاه با تخفیف تهیه کردم.

حجت الاسلام مرادی یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه هم با اشاره به کتاب های موجود در نمایشگاه به تنوع کتاب های عرضه شده در نمایشگاه شامل کتاب خاطرات شهدا، دینی، مباحث احکامی و... گریزی زد و گفت: خوشبختانه کتاب ها پاسخگوی ذائقه های مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب های عرضه شده شهرت و اعتبار خوبی دارد و ضعیف نیست، افزود: امسال متقاضیان می توانند کتاب های مورد نظر خود را با تخفیف ۳۰ درصدی از نمایشگاه قرآن تهیه کنند.

وی می افزاید: این نمایشگاه صرفا قرآنی نبوده و غرفه هایی حاوی کتاب های دینی، مذهبی، رمان های دینی و... نیز عرضه می شود که نقطه مثبتی است و متقاضیان می توانند اقلام فرهنگی و کتاب های مورد نظر خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.

photo_2024-03-13_11-26-51.jpg

علی فرخنده – مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه جماران بیرجند شعار محوری پانزدهمین نمایشگاه قرآنی امسال را «می خوانمت» اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه از ۲۰ اسفند کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۵ اسفند ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ میزبان مردم خواهد بود.

وی تعداد غرفه های نمایشگاه را  ۲۰ غرفه برشمرد و افزود: نمایشگاه امسال با توجه به درخواست همشهریان در حسینیه جماران و در کنار قبر مطهر شهید گمنام برپا شد.

فرخنده با اشاره به این مهم که امسال بخش های فرهنگی و جانبی نمایشگاه افزایش داشت، یادآور شد: در اولین روز ماه مبارک رمضان با برپایی کرسی تلاوت قرآن، میزبان احمدی وفا قاری برجسته بین المللی در نمایشگاه بودیم.

وی به تعامل دستگاه‌ها و موسسات قرآنی مختلف برای برپایی نمایشگاه گریزی زد و گفت: در سنوات گذشته نمایشگاه قرآن در دل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال این نمایشگاه دو روز قبل از آغاز ماه رمضان برپا شد تا مردم بتوانند خرید و ملزومات فرهنگی مورد نیاز این ماه را از نمایشگاه با تخفیف تهیه کنند.

وی افزود: امسال ۳۰ درصد تخفیف در بخش فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم در مجموعه اعمال می شود که ۲۰ درصد آن توسط اداره کل ارشاد پشتیبانی و ۱۰ درصد آن با همکاری  غرفه داران لحاظ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از اجرای جشن بزرگ فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک رمضان ویژه دختران روزه اولی خبر داد و گفت: این مهم  با همکاری آموزش و پرورش استان و استفاده از ظرفیت شاعران برگزار می شود.

فرخنده با بیان اینکه این نمایشگاه دو بخش محتوایی و فروش محصولات مرتبط با قرآن و عفاف را دربرمی‌گیرد، افزود:در این نمایشگاه غرفه های استفاده از ظرفیت راویان در حوزه روایتگری سیره شهدا، کار با کودک، قصه گویی و نقاشی برای کودکان، میز گفتگو حوزه خواهران و برادران به صورت تفکیکی، استعدادیابی در زمینه شناسایی قاریان و حافظان قرآن، برگزاری دوره های خانگی قرآن به عنوان سنت حسنه و...وجود دارد.

به گفته وی بخش دوم نمایشگاه در زمینه فروش محصولات است و همه انتشاراتی های استان برای شرکت، دعوت شده اند و تاکنون هفت انتشارات و ملزومات فرهنگی اعلام آمادگی کرده و در نمایشگاه حضور دارند.   

وی تفسیر تصویری آیات قرآن سوره واقعه، خوشنویسی آیات طرح مسطورا شامل ۳۰ آیه انتخابی مرتبط با ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات در این نمایشگاه اعلام و ابراز امیدواری کرد نمایشگاه قرآن کریم مورد استقبال بیشتر مردم قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی یادآور شد: هر چه از زمان نمایشگاه می گذرد استقبال مردم بیشتر شده و امید است بر اساس پیش بینی صورت گرفته برپایی نمایشگاه در حوزه محتوایی تأثیر بسزایی داشته باشد.

فرخنده با بیان اینکه قائل به این نیستیم که کار بی نقص است اما تلاش می شود کار با کیفیت ارائه شود، یادآور شد: امسال در طول نمایشگاه هرشب یک رویداد طراحی می‌شود و امشب جشن بزرگ فرشته ها برای دختران روزه اولی برگزار می شود.

وی تأکید کرد: غرفه‌های پاسخگویی به مسائل مرتبط با مجموعه‌های دینی، غرفه گفتمانی، رسانه و قرآن، موسسات قرآنی، قرآن و خانواده، پاسخگویی به شبهات و طرح آیه‌های زندگی از دیگر غرفه‌های مستقر در این نمایشگاه است.

کد خبر 1754668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha