رونمایی از کتاب «دروس فلسفه» و «الفقه الارقی فی شرح العروه الوثقی» در شورای فرهنگ عمومی زنجان

همزمان با یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان از دو کتاب« دروس فلسفه» و «الفقه الارقی فی شرح العروه الوثقی» نوشته شیخ عبدالکریم زنجانی که به همت حجت الاسلام مهرانفر گردآوری شده است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان به دستور جلسات این شورا با موضوعات ایجاد چایخانه رضوی در استان بررسی موضوع ایجاد مقبره الشعرا، ایجاد سکوهای عرضه لباس عفیفانه و رونمایی از کتاب علامه شیخ عبدالکریم زنجانی اشاره کرد و گفت: تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی قرار است از سال آینده اجرایی شود و ایجاد کمیته ذیل شورای فرهنگ عمومی یکی از این تغییرات است.

وی به مصوبه ایجاد سکوهای عرضه لباس عفیفانه به عنوان یکی دیگر از مصوبات این شورا اشاره کرد و گفت: این موضوع که مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی است در ذیل شورای مد و لباس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مطرح شد و مشکلاتی برای اجرای آن مطرح گردید که ایجاد رقیب برای اصناف در این حوزه یکی از این مشکلات است که برای حل این مشکل ایجاد ویترین عرصه پوشاک مد و لباس با شناسنامه اثر ارائه شد.

به گفته حاج علی اکبری، موسسات مد و لباس در کشور با مجوز ادارات فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند از اینرو می توانیم از طریق برپایی نمایشگاه توسط این موسسات این سکوهای عرضه لباس را در سطح استان ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به کنگره بین المللی علامه عبدالکریم زنجان که به تصویب هم رسیده اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این کنگره در سطح بین الملل نیاز به همراهی دستگاه ها و همراهی آنان داریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص معرفی شیخ عبدالکریم زنجانی در فاز نخست دو کتاب از ایشان گردآوری و رونمایی شد، گفت: در فاز بعدی و در دیداری که با همراهی استاندار زنجان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت موضوع کنگره بین المللی و روند اجرای آن نهایی خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا مهرانفر، محقق و گردآورنده کتاب عبدالکریم زنجانی نیز به جایگاه علمی والای این شیخ اشاره کرد و گفت: یک کتاب ۲ هزار صفحه ای از شیخ عبدالکریم در اکادمی کوفه هلند چاپ شده است.

کتاب «دروس فلسفه» و کتاب «فقه الارقی فی شرح العروه الوثقی» مقدمه ای بر فقه، اخلاق، آداب، اجتماع در اسلام، سیاست در اسلام و اقتصاد در اسلام است. کتاب «فقه الارقا» را شیخ عبدالکریم در ۲۷ سالگی نوشته و چاپ اول آن مربوط به ۱۰۷ سال گذشته است و ۵ صفحه نخست آن در خصوص ولایت فقیه است.

کد خبر 1754704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha