برنامه‌های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان

سرهنگ میدانی برنامه های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک رمضان حضور دارد.

سرهنگ مهدی میدانی، رییس اداره قرآن و عترت ارتش در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: اداره قرآن و عترت ارتش برنامه های ماه مبارک رمضان را به تمام ادارات عقیدتی یگان های تابعه ابلاغ کرده است و در همین راستا مراسم استقبال از ماه رمضان با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآن و عترت ارتش مراسم غبار روبی از تمام مساجد و اماکن مذهبی از یک هفته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با حضور فرماندهان و نمازگزاران در کلیه یگان ها خبر داد و افزود: تلاوت یک جزء قرآن هر شب در مساجد و نمازخانه های ارتش بعد از نماز مغرب و عشاء که در برخی از مساجد بعد از نماز صبح از دیگر برنامه های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان است.

سرهنگ میدانی از برگزاری کلاس قرآن از ساعت ۷ تا ۸ صبح در تمام یگان ها خبر داد و اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم برای کارکنان پایور و خانواده های ارتش در طی ماه رمضان بویژه در شب های قدر در کوی های سازمانی در نمازخانه ها، مراکز آموزشی و پادگان ها و اجرای طرح تدبر و توضیح مفاهیم آیات با حضور قاریان ارتش و قاریان بین المللی برگزار و از صداوسیما هم پخش می شود.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات قرآنی توسط عقیدتی های تابعه ارتش و حضور ارتش در نمایشگاه بین المللی قرآن در کنار سایر نیروهای مسلح از اول تا ۱۴ فروردین خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ در نمایشگاه قرآن، نیروهای مسلح به ویژه ارتش با برنامه های متنوع حضور دارند.

وی برنامه ریزی برای ختم قرآن در فضای مجازی یا حقیقی در شهرک ها و یگان ها،ادامه نهضت حفظ قرآن در ارتش با هدف افزایش حافظان قرآن و رسیدن به سهم ۶۳ هزار نفری تربیت حافظان قرآن کریم در سال ۱۴۰۵، تجلیل از اساتید و معلمان قرآن با حضور مسئولان یگانی و عقیدتی و تقدیر  از آنها را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در ارتش برشمرد.

سرهنگ میدانی گفت: برگزاری مسابقات حفظ سوره قدر و قصار السوره  ویژه نونهالان با اهدای هدیه در تمام یگان ها، اعزام قاریان ممتاز ارتش برای تلاوت در محافل قرآنی در یگان ها و کوی های سازمانی، اعزام کارکنان و خانواده های ارتش برای بازدید از نمایشگاههای قرآنی در تمام شهرها از دیگر برنامه  های قرآنی ارتش است.

وی با بیان اینکه برپایی مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در آخر ماه مبارک رمضان با حضور قاریان و حافظان ممتاز  و قراعت دعای ۱۴۵ صحفیه سجادیه همراه با ترجمه دعای ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های این ماه است، گفت:  استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتوا قرآنی مانند برنامه آیات نور و هماهنگی با سازمان دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی که با عنوان طرح مسطورا اجرا می شود که در این طرح ۳۰ فراز زندگی ساز قرآن کریم تبیین می شود. همچنین پخش طرح آیه های نور از رادیو معارف قم و اهدا جوایز به  شرکت کنندگان جوایزی از دیگر برنامه های ماه رمضان است.

کد خبر 1754719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha