اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان

روانشاد گفت: بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری از سوی این اداره کل با همکاری و مشارکت مساجد، پایگاه‌های قرآنی و موسسات قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

اعظم روانشاد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهارداشت: بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری از سوی این اداره کل اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: با همکاری و مشارکت مساجد، پایگاه‌های قرآنی و موسسات قرآنی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی گفت: محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته ملی و استانی، برگزاری کتابت قرآن با عنوان «کاتبان وحی» با حضور خوشنویسان استان، برگزاری مشق قدر ویژه شب‌های قدر، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، ایستگاه نقاشی و مسابقه خوشنویسی به مناسبت شب‌های قدر در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان

روانشاد به اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان داشت: این طرح اقدامی برای هم‌افزایی و ایجاد جریان عمومی بر پایه قرآن و شکل‌گیری گفتمان غالب قرآنی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی به صورت سراسری در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «حافظ شو» با همکاری آموزش و پرورش و با محوریت حفظ روزانه یک خط از قرآن کریم و همخوانی دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: هدف از اجرای طرح «حافظ شو» ایجاد نشاط قرآنی به منظور انس بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با قرآن است.

وی پویش‌های هنری همچون عکاسی و نقاشی از سفره‌های سحر و افطار ساده، ضیافت افطاری با هنرمندان، پویش جلسات خانگی قرآنی، نماز نیایش ویژه روزه اولی‌ها، عصر شعر ضیافت، برگزاری محفل ادبی به همراه ضیافت افطار، اجراهای عمومی نمایش و سرودهای خیابانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

روانشاد به اجرای مسابقه ادبی «قدس قلب جهان اسلام است»، اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به همزمانی شب قدر و روز طبیعت با محتواسازی‌های مختلف تلاش می‌شود حرمت شب قدر حفظ شود.

برنامه‌های قرآنی با محوریت قلعه فلک‌الافلاک برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: محوریت برنامه‌های قرآنی امسال در خرم‌آباد در قلعه فلک الافلاک خواهد بود.

کد خبر 1754707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha