۱۶ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ هزار شهروند ساکن استان در رده های سنی کودک و بزرگسال در جشنواره کتابخوانی فرهنگ رضوی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، محسن جبارنژاد عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخانه رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۴ نفر با کسب بیشترین امتیاز به عنوان افراد برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۲ برگزیده استانی و دو نفر برگزیده ملی در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند و افطیما فضلیت منش، برگزیده بخش ملی خانواده و آوا صالح نژاد برگزیده ملی در بخش پویش کودک تجلیل شدند.

وس ادامه داد: جشنواره فرهنگی رضوی رویداد جریان سازی است که گروه های مختلف سنی به عشق امام رضا (ع) در آن شرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این آئین گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از دوره کودکی و نوجوانی در بین نسل جوان آغاز شود.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه بشر هر چه دارد از کتابت علوم مختلف است تاکید کرد: دانش آموزان باید در کنار کتاب های درسی، مطالعات دیگری هم داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با اشاره به اینکه واژه کتاب ۲۵۵ مرتبه در کتاب آسمانی قرآن آمده، گفت: این امر نشان دهنده اهمیت مطالعه است.

ستار هدایت خواه با یادآوری اهمیت مطالعه در هر جامعه ای، گفت: تعمیق اندیشه تنها در سایه کتابخوانی امکان پذیر است‌.

کد خبر 1754760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha