از حضور ناوهای الحاق شده جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش کمربند امنیتی تا تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

 ناوهای جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش مرکب کمربند امنیتی ۲۰۲۴ در اقیانوس هند حضور یافتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با حضور کشورهای چین، روسیه و ایران با تیراندازی به سمت اهداف تعیین شده سطحی انجام شد.

در این رزمایش ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابو مهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه در کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.

ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.

از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در ماموریت های طولانی در اقیانوس ها، دریا مانی طولانی و حمل و استفاده از جدید ترین سلاح های پیشرفته تولید داخل است.

از حضور ناوهای الحاق شده جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش کمربند امنیتی تا تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

حضور ناوهای الحاق شده جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش مرکب کمربند امنینی ۲۰۲۴

فرمانده پایگاه امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه گفت: ما با استعداد ۳ ناو و ۲ ناوچه در این رزمایش شرکت کردیم و این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد. منطقه ای که مهمترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیا است.

دریادار دوم نوذری تاکید کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است که ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای این مهم پیش قدم هستیم.

وی گفت: در این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

از حضور ناوهای الحاق شده جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش کمربند امنیتی تا تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی

براساس این گزارش، امیر دریاداردوم مصطفی تاج‌الدینی نیز اعلام کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سرفرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دنا» و با استفاده از سلاح‌های تعیین‌شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد تمرین صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

دریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ تمرین برای مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد.

تمرین «Photo Ex» و صورت‌بندی و آرایش های تاکتیکی اجرا شد

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex»و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

 امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: تمام مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

بنابراین گزارش، مراحل عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه پس از برگزاری نشست توجیهی، از روز گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1754772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha