اجرای طرح بهار در بهار در کتابخانه های خراسان جنوبی

حاجی گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام نوروز، دومین دوره طرح سراسری بهار در بهار در کتابخانه های خراسان جنوبی اجرا می شود.

محمود حاجی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام نوروز اجرای برنامه های مختلفی در دستور کار کتابخانه های استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دومین دوره طرح سراسری بهار در بهار در کتابخانه های خراسان جنوبی اجرا می شود، افزود: در این راستا برگزاری محافل مجازی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی بیان کرد: تکمیل فرآیند طرح کتابت قرآن کریم توسط نوجوانان جهت نگارش ترجمه آیات از دیگر برنامه های این طرح است و جذب علاقه‌مندان و فعالان قرآنی به عضویت در کتابخانه‌ها و شناسایی و معرفی اساتید، حافظان، مروجان و استعداد های برتر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی به بحث ترویج کتاب‌های منتخب به منظور درک مفاهیم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: طی اجرای این طرح به ترویج کتاب هایی در موضوعات فضائل و کمالات اخلاقی، فضائل و کمالات اجتماعی، مباحث مهدویت و شناخت قرآن کریم پرداخته می شود.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها و محافل با موضوع‌های ترویج کتاب‌های قرآنی توسط نویسندگان و صاحب نظران و تولید محتوای فضای مجازی از نکات و آیات تاثیرگذار قرآن یا معرفی کتاب‌ها و نویسندگان از دیگر برنامه های طرح بهار در بهار است.

حاجی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح بهار در بهار بحث برگزاری گردهمایی ‌های ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت قصه‌ها و قصه‌گویان قرآنی نیز در دستور کار کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی قرار گرفته است.

کد خبر 1754796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha