پرداخت ۲۴ فقره تسهیلات به فعالان صنایع دستی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: امسال، ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

حمید رازقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده مذکور، ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۰ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۰ میلیارد ریال برای  ۴ نفر متقاضی از محل تسهیلات نهضت احیا پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اعطای این تسهیلات مشاغل جدید ثبت شده در سامانه رصد برای ۳۰ اشتغالزایی شده است.

رازقی عنوان کرد: امسال اعتبار آموزش صنایع دستی این شهرستان، ۲ میلیارد ریال بود که برای مهارت و یادگیری ۱۲۶ هنرمند فعال و علاقه مند در این حوزه هزینه شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اضافه کرد: صدور و تمدید کارت شناسایی برای ۲۲ نفر، صدور و تمدید پروانه انفرادی ۲۳۷ هنرمند و صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی برای ۴ نفر از سایر اقدامات انجام شده امسال در این بخش بوده است.

رازقی بیان کرد: همچنین امسال ۱۵۰ نفر از هنررمندان صنایع دستی شهرستان برای صدور و مشاغل خانگی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی تصریح کرد: بانوان بیش از ۷۰ درصد فعالان این حوزه در شهرستان را تشکیل می دهند و بیشتر در رشته های گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت می کنند.

 صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

کد خبر 1754909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha