مسافران نوروزی حرمت ضیافت الهی و روزه‌داران را نگاه دارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: مسافران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان، حرمت ماه ضیافت الهی را حفظ و حال روزه‌داران را مراعات کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز (جمعه، ۲۵ اسفند) در نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته اراک،  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: باید از لحظه، لحظه این ماه پر خیر و برکت بهره کافی و لازم را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: ماه رمضان، ماه رحمت و برکت است و افراد باید با روزه داری، دعا و نیایش به تهذیب نفس و صفای جان و دل خود بپردازند.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت و مسافرت های نوروزی، گفت: برخی افراد در سفر هستند یا عمدی یا سهوی نمی‌توانند روزه بگیرند که این افراد باید حرمت ماه ضیافت الهی و روزه داران را نگه داشته و اقدام به روزه‌خواری آشکار نکنند چرا که باید در هر شرایطی حرمت این ماه شریف حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر صله رحم در ایام نوروز و دید و بازدید تاکید کرد و گفت: صله رحم سنت حسنه و پسندیده ای است و باید در این دید و بازدیدها از اسراف و تجمل گرایی پرهیز شود.  

آیت الله دری نجف آبادی، در ادامه به دستگیری از محرومان و نیازمندان به ویژه در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: در کنار کمک های مادی باید زمینه رشد و تعالی این اقشار را فراهم کنیم.  

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایران برگرفته از آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) و ائمه معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: الگو گیری از معصومین امری ضروری است و مردم و مسئولان باید از این بزرگواران الگو گیری کنند.

کد خبر 1754933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha