خودشناسی یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دینی است

آیت الله فلاحتی یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دین را خودشناسی دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله رودباری خود را شناخت و خود را ساخت و توانست تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان آیت‌الله رسول فلاحتی_ در مراسم دومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله سیدمجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلان که در مسجد صفی رشت برگزار شد اظهار کرد: هر کسی بخواهد بداند نزد اهل‌بیت چه جایگاهی دارد باید ببیند که اهل‌بیت نزد او چه جایگاهی دارند.

وی خودشناسی را از جمله مسائلی دانست که زمینه تکامل انسان را و سپس خداشناسی را فراهم می کند گفت: دنیای امروز بشر آلوده به ترویج فساد است و در بسیاری از جوامع انسان‌ها در سایه حکومت‌های شیطانی زندگی می‌کنند.

آیت الله فلاحتی، ترویج اباحه‌گری، همجنس‌گرایی و بی‌بند و باری در عرصه اجتماعی و روابط خانواده را از معضلات جوامع و دنیای امروز برشمرد و ادامه داد: در چنین جوامعی ممکن است انسان‌ها بدی‌ها را خوب بپندارند و خوبی‌ها را بد ببینند.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات، انسان همواره نسبت به خودش شناخت دارد افزود: بعضی انسان‌ها در روز قیامت اذعان و اعتراف خواهند کرد که اگر گوش شنوا و بینش داشتم به این روزگار نمی‌رسیدم.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه پرچم هدایتِ جامعه را کسی که بینش اجتماعی بالا و قدرت تحمل برخوردار دارد می تواند بلند کند گفت: یک مدیر و رهبر باید قدرت تحمل داشته باشد و بداند که قطعاً با سختی‌ها، حملات مختلف، دشمنی‌ها و نگاه‌های نامتوازن و فراز و نشیب‌های جامعه مواجه خواهد بود.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دین را در طول تاریخ خودشناسی دانست و خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‌الله رودباری خود را شناخت و خود را ساخت و توانست تاثیرگذار باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه، انسان اگر خودش را بشناسد می‌تواند در سایه توجهات خداوند، انسان بسازد ادامه داد: اگر کسی بخواهد بفهمد که در پیشگاه خدا چه جایگاهی دارد باید ببیند خداوند در نزد او چقدر عظمت دارد.

گفتنی است، دوم فروردین ۱۴۰۱،  حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری از روحانیون و علمای گیلانی و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن به لقاالله پیوست.
آیت الله رودباری مسئول مدرسه علمیه جامع رشت و نائب رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه گیلان بود.
از جمله اقدامات فرهنگی وی، کتابخانه عمومی «حضرت امیرالمومنین (ع)» است که هر روزه عده‌ بسیاری از نوجوانان و جوانان از این مکان بهره‌ فراوان می‌بردند.

خودشناسی یکی از ویژگی‌های برجسته عالمان دینی است

کد خبر 1754993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha