زندگی با آیه‌ها را تجربه کنیم

ماه مبارک رمضان یک مجال مناسب است تا با راه اندازی جلسات و دورهمی قرآنی در منزل، زندگی با آیه ها را ترویج کرده و در گسترش فرهنگ قرآن و بهره بردن از فضائل الهی گام بردایم.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| با شروع هر روز، می‌توانیم یک فرصت بی‌قیاس برای ارتباط با خداوند و افزایش ایمان‌مان پیدا کنیم. تلاوت قرآن، یک فرصت برای تأمل در کلام الهی است که می‌تواند به تقویت ایمان و ارتقاء اخلاق ما کمک کند.

  شرکت در محافل قرآنی به ما فرصت می‌دهد تا از روزمرگی ها فرار کرده و به آرامش درونی دست پیدا کنیم.  شرکت در محافل قرآنی به ما فرصت می‌دهد تا از روزمرگی ها فرار کرده و به آرامش درونی دست پیدا کنیم.  

همچنین جلسات تلاوت قرآن خانگی نیز فرصتی مناسب برای احیای این فرهنگ و سنت دیرینه و فراگیری و آموزش کتاب آسمانی قرآن است.  

ماه مبارک رمضان یک مجال مناسب است تا با راه اندازی جلسات و دورهمی قرآنی در منزل، در ترویج فرهنگ قرآن و بهره بردن از فضائل الهی گام بردایم.

در جامعه پر هیاهوی امروز هیچ چیز مانند مانوس شدن با قرآن نمی تواند آرامش را به انسان بازگرداند.

زندگی با آیه‌ها را تجربه کنیم

برگزاری جلسات تلاوت قرآن خانگی نه تنها به تقویت انس با خدا و بهبود روابط خانوادگی کمک می‌کند، بلکه تأثیر بسزایی در جامعه داشته که نشان از ارتباط بیشتر با خالق خویش و نزدیک‌تر شدن به او است.

الگو ساز باشیم

همچنین، با تأکید بر اهمیت این جلسات، می‌توانیم در آینده به عنوان یک الگوی مثبت در جامعه ایفای نقش داشته باشیم. انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده و ترویج فرهنگ تلاوت قرآن خانگی، می‌تواند به تقویت ارتباط اجتماعی و فرهنگی کمک کند.

بنابراین، ایجاد و حفظ سنت دیرینه تلاوت قرآن خانگی، به عنوان یک میراث بزرگ و مهم، نه تنها در تقویت اعتقادات و ارزش‌های فردی بلکه در تقویت ارتباطات خانوادگی و اجتماعی نیز نقش به‌سزایی دارد.

با قرآن انس بگیریم

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه قرآن بهار، آبادی و روشنی دل ها را به دنبال دارد به ضروت توجه و اهتمام به  قرآن کریم تاکید کرده و گفته باید در ماه قرآن تلاش کنیم تا از مواعظ قرآن کریم بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

زندگی با آیه‌ها را تجربه کنیم

زندگی با آیه ها را تجربه کنیم

آنگونه که آیت الله لطف الله دژکام گفته اگر با قرآن انس بگیریم، روز قیامت قرآن ما را شفاعت می کند چرا که پیامبر(ص) فرموده شفاعت قرآن رد نمی شود بنابراین اگر با قرآن انس بگیرید وقتی پیامبر(ص) شکایت کرد که قرآن غریب بوده است می گوییم که در سینه ما آیات قرآن جای دارد و با آیات قرآن زندگی کرده ایم.

زندگی خود را با قرآن کریم تنظیم کنیم و در این بهار قرآن که با بهار طبیعت همراه هست، تلاش کنیم زندگی مان قرآنی شود.

زندگی مان را با قرآن تنظیم کنیم

امام جمعه شیراز می گوید: زندگی خود را با قرآن کریم تنظیم کنیم و در این بهار قرآن که با بهار طبیعت همراه هست، تلاش کنیم زندگی مان قرآنی شود تا از شر فتنه ها در امان باشد.

به خودمان آسیب نزنیم

«هر چقدر جلسات دینی کمرنگ شود، آفت‌های اخلاقی در زندگی ما بیشتر می‌شود.» این مطلب را تولیت آستان مطهر حضرت شاهچراغ(ع) عنوان کرده و گفته هر چه از مجالس قرآن و روضه خانگی کم کردیم، به خودمان آسیب زدیم.

به اذعان حجت الاسلام ابراهیم کلانتری دنیا به شدت در حال تحول است. شیاطین انسی و جنّی، با تمام قوا برای بی‌دین شدن فرزندان ما تلاش می‌کنند. باید اول حواسمان به خودمان باشد و بعد به فرزندان بپردازیم. برپایی و حضور در این جلسات لازم است.

زندگی با آیه‌ها را تجربه کنیم

تشریفات را حذف کنیم

آنگونه که این استاد حوزه و دانشگاه گفته به نسل‌های قبل که برمی‌گردیم، می‌بینیم که چقدر مجالس خانگی بدون تشریفات، برپا می‌شد. آنقدر تشریفات زیاد شد تا به تعطیلی مجالس منجر شد؛ و هر چه این مجالس کمتر شد، بچه‌های ما آسیب بیشتری دیدند.

به نسل‌های قبل که برمی‌گردیم، می‌بینیم که چقدر مجالس خانگی بدون تشریفات، برپا می‌شد. آنقدر تشریفات زیاد شد تا به تعطیلی مجالس منجر شد.

جلسات قرآن انسان را بیمه می کند

به اعتقاد حجت الاسلام کلانتری این مجالس، بچه‌های ما را بیمه می‌کرد.  شنیدن تلاوت قرآن، ارزش بزرگی است. چند روایت در آن می‌شنوید که مصداق ذکر است. این‌ها، جلسات ذکر است که انسان را بیمه می‌کند.  

 قطعاً اثرگذار است

وی با تاکید بر احیای جلسات خانگی می گوید: جلسات روضه و تلاوت قرآن خانگی تشکیل دهید تا به جای این‌که فرزندانمان در فضای مجازی غرق شوند، در این مجالس، ذکر بشنوند. تصور نکنید که اثری ندارد، قطعاً اثرگذار است.

تولیت آستان مطهر احمدی و محمدی عنوان می کند: فردی خدمت امام صادق(ع) رسید و گفت: شخصی دائماً در حال سرقت است، البته نماز هم می‌خواند. امام صادق(ع) فرمود: إنّ صلاتَه ستَنهاهُ: قطعاً نماز او، روزی او را نجات می‌دهد و از گناه باز می‌دارد. صلوات‌هایی که برای بچه‌هایمان می‌خوانیم، آن‌ها را بیمه می‌کند.

ارتقاء توانمندی‌ها، ارتقاء فکر و ارتقاء جهانی که از همه جهات، به سمت دیگری در حرکت است، ما را ملزم می‌کند که در جلسات حضور یابیم، مطالعه داشته باشیم، الگوها را برای زندگی انتخاب کنیم، دور انسان‌های منحرف را خط بکشیم و همنشینی با آن‌ها را کم کنیم. این‌ها مراقبت‌های ویژه زمانه‌ای است که در آن قرار داریم. بچه‌ها را با خود همراه کنیم تا بشود از این فضا عبور کرد. کتاب‌خوانی برای ما و فرزندانمان واجب است.

کد خبر 1755010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha