پای درس قرآن با «رفیق بهشتی»

«رفیق بهشتی» طرحی است که در جمعه‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و افراد می بایست حداقل یک نفر از دوستان شان را با خود همراه کرده و در این طرح شرکت کنند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| رمضان، به عنوان یک ماه پر برکت و مغفرت شناخته می‌شود و در این ماه، مومنان به دنبال تقویت اعمال عبادی و تقرب به خداوند متعال هستند. یکی از عمل‌های بسیار مهم و مفید در این ماه، تلاوت قرآن کریم است. تلاوت قرآن در ماه رمضان اهمیت و ارزش ویژه‌ای دارد و بسیاری از مسلمانان در این ماه بیشتر به تلاوت قرآن می‌پردازند.  آنگونه که در روایات آمده تلاوت هر آیه از قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان ثواب یک ختم قرآن دارد.

تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان، به عنوان یک اقدام عبادی بسیار مهم، می‌تواند به افزایش ایمان و تقوا کمک کند. وقتی ما قرآن را تلاوت می‌کنیم، با آیات الهی که حاوی حکمت و اندرز هستند، ارتباط برقرار کرده و این باعث تقویت ایمان و افزایش دینی ما می‌شود.

همچنین، تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند به احساس آرامش و تسکین بخش ما باشد و استرس و نگرانی‌های روزمره را کاهش دهد. هنگامی که انسان با تدبر به کلمات الهی گوش می‌دهد، آرامش درونی در او شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود که با انرژی مثبت و معنویت بیشتر به انجام وظایف و عبادات خود بپردازد.

 بنابراین، توصیه می‌شود که در ماه مبارک رمضان، به تلاوت قرآن کریم بیشتر توجه کرده و از فواید بی‌شمار آن در تقویت ایمان، آرامش و تقوا بهره‌مند شویم.

پای درس قرآن با «رفیق بهشتی»

رفیق بهشتی شو!

این روزها به هر مسجد، حسینیه و امامزاده ای که سری بزنی، قطعاً دورهمی قرآنی مومنان روزه دار را خواهی دید که گرد هم آمده و به صورت جمعی به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم می پردازند.

طرح «رفیق بهشتی» نیز از جمله برنامه های قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) است که امسال قرار است با حضور مشتاقان در مصلی جمعه جهرم به اجرا درآید.

آنگونه که مدیرعامل موسسه قرآنی الهادی(ع) گفته این طرح با هدف آشنایی افراد با نحوه حفظ و همچنین مفاهیم قرآن کریم اجرایی شود.

قرار است که هر جمعه ماه قبل از شروع خطبه های نماز جمعه افرادی که در این طرح ثبت نام کرد کردند توسط حافظان قرآن به صورت حضوری آموزش حفظ قرآن کریم را فرا بگیرند.

جمعه‌های قرآنی!

حسن عزیزی نیا، سوره «انسان» را محور طرح رفیق بهشتی عنوان کرده این طرح ویژه جمعه های ماه مبارک رمضان است و قرار است که هر جمعه ماه قبل از شروع خطبه های نماز جمعه افرادی که در این طرح ثبت نام کرد کردند توسط حافظان قرآن به صورت حضوری آموزش حفظ قرآن کریم را فرا بگیرند.

این حافظ قرآن کریم می گوید: افراد در این طرح هم یاد می گیرند که چگونه قرآن را حفظ کنند هم اینکه در چهار هفته ماه مبارک رمضان یک سوره قرآن را به کمک یکدیگر حفظ می کنند.

وی ادامه می دهد: همچنین علاوه بر آن نیز آموزش مفاهیم آیات قرآن نیز در طول ماه مبارک فرا می گیرند.

پای درس قرآن با «رفیق بهشتی»

علت نامگذاری این طرح به «رفیق بهشتی» این بوده که افراد شرکت کننده در این طرح باید یکی از رفقای خود را نیز با خود همراه کنند تا با یکدیگر مباحثه کرده و آیات قرآن را برای هم تلاوت کنند.

با رفیقت بیا!

علت نامگذاری این طرح به «رفیق بهشتی» این بوده که افراد شرکت کننده در این طرح باید یکی از رفقای خود را نیز با خود همراه کنند تا با یکدیگر مباحثه کرده و آیات قرآن را برای هم تلاوت کنند.

عزیزی نیا می گوید: هر فرد که در طرح شرکت می کند مختار است که هر کس را که بخواهد با خود همراه کند. آن فرد همراه می تواند یکی از اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان باشد.

وی به سن شرکت کنندگان در این طرح نیز اشاره می کند که افراد ۱۰ تا ۴۵ ساله را تشکیل داده و امکان شرکت در کلاس ها را دارند.

هدیه هم داریم!

رفیق بهشتی علاوه بر فراگیری قرآن کریم و مزایای ویژه معنوی آن، مزایای دیگری نیز دارد که عزیزی نیا به آن اشاره کرده و می گوید: برای افرادی که این طرح را با موفقیت پشت سر بگذارند هدایایی در نظر گرفته شده که از جمله آن سفر مشهد مقدس، برگزاری اردوی تفریحی و... است.

وی اضافه می کند: همچنین گواهی پایان دوره نیز مزیت دیگر این طرح است که به افراد شرکت کننده اعطا خواهد شد.

علاقمندان شرکت در طرح رفیق بهشتی تا پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه فرصت دارند جهت نام نویسی اقدام کنند و کلاس ها نیز از جمعه نخست ماه مبارک رمضان در مصلی جمعه جهرم آغاز می شود.

کد خبر 1754481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha