اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان بر ویرانه‌های مساجد رفح+عکس

در نخستین جمعه ماه رمضان، مردم رفح، نماز جمعه را بر مساجد ویران شده اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی، فلسطینیان در غزه اولین نماز جمعه ماه رمضان را در کنار ویرانه های مسجدی که در اثر بمباران ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تخریب شده بود، اقامه کردند.

ده‌ها نمازگزار در خیابان کنار ویرانه‌های مسجد الفاروق در رفح صف کشیدند و سجاده‌های نماز را در سایه مناره‌ای سفید پهن کردند که تمام آن ساختمان آن در اثر بمباران اسرائیل ویران شد. این مسجد، یکی از صدها مسجدی بود که در نوار غزه در اثر تجاوزات از هفتم اکتبر تخریب شده است.

اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان بر ویرانه‌های مساجد رفح+عکس

تابلویی در کنار «مسجد الفاروق» زده شده است و در آن نوشته شده است که مکانی موقت برای اقامه نماز در میان ویرانی‌ها.

اقامه نماز در خیمه‌ها

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح جمع شده اند تا از تجاوز ویرانگر اسرائیل که بیشتر بخش های نوار غزه را تحت تاثیر قرار داده است، در امنیت باشند.

ابوجهاد، وکیلی که از خانه خود در شهر غزه در شمال به رفح در انتهای جنوبی منطقه باریک و پرجمعیت پناه برد، گفت که نماز جمعه را در یک مزرعه به جای آورده است.

ابوجهاد که پدر شش فرزند است، افزود: «کل زمین سرزمین خداست» و از این رو مسلمانان می توانند در هر جایی نماز بخوانند و این چیزی است که اسرائیل نمی تواند آنها را از آن محروم کند.

میانجی‌های آمریکایی، مصری و قطری تلاش کردند تا قبل از آغاز ماه رمضان که از دوشنبه گذشته آغاز شد، به آتش‌بس دست یابند، اما تلاش‌های آنها با موفقیت همراه نبود.

اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان بر ویرانه‌های مساجد رفح+عکس

دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی ۲۲۳ مسجد را به طور کامل و ۲۸۹ مسجد دیگر را جزئی تخریب کرده است و در این حملات، سه کلیسا نیز ​​ویران شده است.

هواپیماهای اشغالگر اسرائیل به تعدادی از مساجد در نوار غزه حمله کردند که مهمترین آنها مسجد العمری بود که منجر به تلفات غیرنظامی و خسارات مادی به خانه های اطراف شد.

جنگ با مساجد جنبه دیگری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است، زیرا بمباران اکثر آنها را ویران کرده و بمب‌ها ساختمان‌های آنها را در هم کوبیدند که آخرین آنها مسجد العمری بود.

اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان بر ویرانه‌های مساجد رفح+عکس

مسجد العمری نمادی از تاریخ به حساب می آید، زیرا هواپیماهای جنگی مستقیماً آن را با چندین موشک بمباران کردند و جز مناره آن چیزی از آن باقی نمانده است.

هواپیماهای اشغالگر رزیم صهیونیستی همچنین مسجد یافا در منطقه دیرالبلاح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و در خان یونس، همزمان با بمباران خشونت آمیز، مسجد عمر بن الخطاب و مسجد عبدالکریم الشاعر را نیز تخریب کردند و تاسیسات غیرنظامی در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

کد خبر 1755020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha