اسلام آباد میزبان نمایشگاه میراث و تاریخ اسلام در ماه مبارک رمضان

اسلام آباد برای استقبال از ماه مبارک رمضان میزبان مفتخر مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های جذاب اسلامی است که میراث و تاریخ باشکوه اسلام را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews»، اسلام آباد برای استقبال از ماه مبارک رمضان میزبان مفتخر مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های جذاب اسلامی است که میراث و تاریخ باشکوه اسلام را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه امسال که به دلیل برگزاری استثنایی آن متمایز است فرصتی نادر برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا با آثار با ارزشی از تاریخ اسلام روبرو شوند.

یکی از نکات برجسته این نمایشگاه، پوشش ۴۰ ساله کعبه همراه با کلید مقدس کعبه است که نمادی از ولایت بر مسجد الحرام است.

این نمایشگاه همچنین صندل های مبارک حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را به نمایش می گذارد که محبوبیت و اهمیت معنوی آن را افزایش می دهد.

مجموعه‌ای مسحورکننده از نسخه‌های خطی قرآنی کهن در مرکز این نمایشگاه قرار دارند و سفری بصری از طریق تکامل خط اسلامی و سنت نسخه‌های خطی ارائه می‌کند.

این نمایشگاه همچنین با افتخار مدل یک هزار ساله کعبه را به نمایش می گذارد و پیوندی ملموس با گذشته ارائه می دهد.

فراتر از این آثار قابل توجه، این نمایشگاه مجموعه متنوعی از هنرهای دستی اسلامی از خوشنویسی نفیس گرفته تا فلزکاری‌های ظریف که دوران عثمانی و مغول را در بر می گیرد به نمایش می گذارد.

 این هنرهای دستی بینش هایی را در مورد دستاوردهای هنری و فرهنگی تمدن های اسلامی در طول تاریخ ارائه می دهند.

این نمایشگاه ۱۰ روزه برای ارائه تجربه جامع و عمیق به شرکت کنندگان طراحی شده است و به آنها امکان می دهد در اعماق میراث و تاریخ اسلامی جستجو کنند.

نمایشگاه رمضانی در اسلام آباد که به عنوان شاهدی بر میراث ماندگار اسلام است، تأثیر عمیق آن بر هنر، فرهنگ و تمدن را برجسته می کند.

کد خبر 1755102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha