۹۰ کیلومتر از محور بیرجند - یونسی آماده روسازی و ریل‌گذاری است

مودی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی راه آهن استان، گفت: عملیات زیرسازی ۹۰ کیلومتر از محور بیرجند - یونسی تکمیل شده و آماده روسازی و ریل‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، میرمحمد مودی امروز ( ۲۶ اسفند) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده است که پیمانکاران تجهیز کارگاه را شروع کردند.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی ۹۰ کیلومتر از محور بیرجند - یونسی تکمیل شده و آماده روسازی و ریل‌گذاری است، افزود: از مجموع ۱۵ قطعه طول مسیر راه آهن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی ۱۲ قطعه در زمان حاضر فعال است و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای سه قطعه هم در حال تعیین تکلیف هستیم که قراردادها را به پیمانکاران دیگری واگذار کنیم.

مودی با اشاره به اینکه اعتبارات تهاتر نفتی هم وارد مرحله عملیاتی شده و مشکلات قانونی رفع شد، ادامه داد: محموله‌های نفتی فروخته و اعتبار آن تحویل وزارت راه و شهرسازی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: در صورت ارائه فهرست بهای کارکرد، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به پیمانکاران استان در زمینه تجهیز کارگاه آماده ابلاغ است.

آخرین وضعیت خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان

رحمان محمودی- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم در این نشست درباره آخرین روند اجرای پروژه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان اظهار داشت: از مجموع ۳۰۰ کیلومتر طول پروژه، ۱۷۶ کیلومتر فاز نخست آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان در آبان امسال اشاره کرد و گفت: لوله و تجهیزات برای کل طرح خریداری شده و ۹۰ کیلومتر آماده تزریق گاز است که به زودی تزریق گاز انجام می‌شود و بقیه پروژه نیز در حال انجام است.

محمودی در ادامه بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده فاز نخست این طرح در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه همزمان با افتتاح فاز نخست یعنی انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز آغاز خواهد شد، گفت: هدف گذاری شده که کل پروژه در هفته دولت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 1755108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha