بزرگداشت سلطان سید جلال‌الدین اشرف در آستانه برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت سالروز شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) همزمان با ۱۳ ماه مبارک رمضان با سخنرانی رییس مجلس در صحن حرم آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیین بزرگداشت و سوگواری سالروز شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) یکشنبه (۵ فروردین) ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با ۱۳ ماه مبارک رمضان در صحن این حرم مطهر، برگزار می‌شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده سخنران این مراسم محمدباقر قالیباف_ رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.  

گفتنی است، حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) کوچک ترین فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) در سال ۱۸۰ قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.
سید جلال الدین اشرف(ع) دومین چهره علوی مشهوری است که بعد از "یحیی بن عبدالله بن الحسن" بین سال های ۲۰۶ تا ۲۱۰ هجری قمری وارد سرزمین گیلان شدند.

 این امامزاده بزرگوار پس از شهادت برادر تنی خود یعنی هشتمین امام همام شعیان _امام رضا(ع) به گیلان آمد و یک حکومت شیعی ایجاد کرد و سال ها برای گسترش معارف اسلامی و مبارزه با کفار منطقه تلاش کرد.

پیکر پاک آن حضرت پس از شهادت طبق وصیتش در تابوتی گذاشته شده و در رودخانه خروشان سفید رود رها شد و پس از گذشت ۱۰۰ کیلومتر در حوالی لاهیجان و در قریه "اکیم" به ساحل می رسد و توسط مردم از آب گرفته و در همان کنار ساحل به خاک سپرده شد.  

آستانه اشرفیه اولین شهر مذهبی استان های شمالی و همجوار و همچنین چهارمین شهر مذهبی گردشگری کل کشور شناخته شده است.

کد خبر 1755129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha