هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند

در راستای اجرای طرح سراسری «ایران یکصدا» هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،«یک صدا ایران» رویداد استعدادیابی و تقویت کنشگری در میدان بکری است که کمترین امکانات برای استعدادهای ناشناخته است و میدان هنر را به دستشان می سپاریم در دنیای امروز از موثرترین ابزارهای کارآمد و اثرگذار در پدیداری و یا دگرسانی سبک زندگی مردم بهره گیری از هنر و به کارگیری روشهای هنری است. هنرمندان ما باید بتوانند ابزار هنر را در تبیین و ترویج آن ارزشها به کار بگیرند و هنرمندان با ابزار هنر میتوانند بر ارزشها و نگرشهایی که به شکل گیری و جهت دهی افکار و رفتار مردمان می انجامد، اثر بگذارند ارزشها و نگرشهایی که با نفوذ در ذهن مردم سبک زندگی فردی و اجتماعی آنان را تعیین می کند.  هنرمند با قدرت جاذبه خود و اثرگذاری بر مخاطب قادر خواهد بود موجبات فرهنگ سازی را در زمینه های گوناگون زندگی فراهم آورد و با به کارگیری این ابزار کارآمد سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی را ارائه دهد و شاخصهای مورد نیاز را تبیین نماید.

برگزاری رویدادهای هنری در راستای گسترش فرهنگ و هنر بومی با توجه به قومیت و انسجام عمومی قومیت ها و مقابله با نقشه های تفرقه افکنانه دشمن، کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگی در محلات حاشیه نشین کشور، آموزش توانمندسازی و ایجاد فرصت برابر اشتغال، توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و ارتقای سواد هنری در محلات هدف طرح از جمله اهداف طرح است.
طرح «ایران یکصدا» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مساجد در حال برگزاری است و تا به امروز کانون فرهنگی و هنری کمیل، ام ابیها، مرصاد و امام جعفر صادق (ع) میزبان هنرمندان استانی بودند.
هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند
هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند
حضور بیش از صد کودک و نوجوان در رویداد «ایران یکصدا» کانون فرهنگی و هنری محبّان امّ ابیها(س)
حوریه نوروزی، رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری محبّان امّ ابیها(س) حسینیه عاشقان ائمه اطهار (ع) حاجی پیرلو در ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: طرح «ایران یکصدا» با هدف استعداد یابی و تئاتر خلاق با حضور بیش از  ۱۰۰کودک و نوجوان برگزار شد.
وی افزود: همچنین مهمترین هدف این طرح این بوده که به دنیا با حضور کودکان و نوجوانان نشان دهیم که ایران سرزمینی شاد است و چیزی که دشمن درصدد است نشان دهد نیست.
نوروزی با بیان اینکه این تئاتر با موضوع چهارشنبه سوری  در حسینیه عاشقان ائمه اطهار (ع) برگزار شد، گفت: اجرای مسابقه فرهنگی، خواندن سرود ملی و دعای فرج از جمله برنامه های جنبی این طرح بود.
رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری محبّان امّ ابیها(س) حسینیه عاشقان ائمه اطهار (ع) حاجی پیرلو در ارومیه با اشاره به برنامه های ماه رمضان ادامه داد: جمع خوانی قرآن، اجرای طرح مسطورا در هیئت و حفظ 30 آیه، برپایی افطاری های ساده، توزیه بیش از 40 بسته معیستی، 40 کارت هدیه و لباس عید و اجرای طرح مشاوره از جمله برنامه های این کانون در ماه رمضان است.
هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند
هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند
طرح موضوع تئاتر به دست بچه مسجدی ها
زهرا خادم جعفری، رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری کمیل ارومیه نیز به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: رویداد استعداد یابی« ایران یکصدا» در این کانون با حضور 20 کودک و نوجوان برگزار شد و مقرر شد بچه های مسجد موضوع تئاتری را انتخاب و در دو گروه 6 نفره اجرا کنند.
وی استعدادیابی را از جمله مهترین اهداف این طرح عنوان کرد، گفت: اجرای مسابقه تقلید صدا و پانتومیم را از جمله برنامه های جنبی این طرح در کانون فرهنگی و هنری کمیل عنوان کرد.
جعفری با اشاره به برنامه های ماه رضمان نیز گفت: برگزاری محافل جمع خوانی، نمازهای یومیه، سخنرانی بین الصلاتین، اطعام ایتام را از جمله برنامه های کانون فرهنگی و هنری کمیل ارومیه در این ماه است.

هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند

هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند

هنرمندان آذربایجان غربی مهمان مساجد هستند

گفتنی است؛ سامانه‌ «یکصدا ایران» نیز طراحی شده که در آن یکسری فرم‌های ویژه در نظر گرفته شده است تا از طریق تسهیل‌گرانی که در محله‌های اجرای رویداد حضور دارند، با استفاده از ابزارها و برنامه‌های هنری که اجرا می‌کنند، استعدادها را شناسایی کرده و پس از تکمیل فرم‌های ارائه شده، اطلاعات را وارد سامانه کنند تا در آینده به شکوفایی خواهند رسید.

کد خبر 1755132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha