۹۰ مربی آموزش امدادی به مسافران نوروزی ارائه می کنند| لزوم پیوستن خیرین داوطلب به هلال احمر مازندران

فخاری با اشاره به اهمیت همراهی خیرین برای تقویت فعالیت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران، گفت: اصحاب خبر و رسانه برای دعوت از خیرین داوطلب با هدف رفع نیازهای لجستیکی و امدادی بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   غلامعلی فخاری- مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران در نشست خبری با بیان اینکه فعالیت های این جمعیت درنوروز با شعار همراهتان هستیم برگزارمی شود، اظهار کرد: به اذعان استاندار مازندران هلال احمر استان در ردیف هلال احمرهای برتر کشور قرار دارد.

وی به فعالیت هلال احمر مازندران در سواحل دریا به مدت ۱۲۰ روز اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰درصد کاهش غریق را در استان شاهد بوده ایم.

فخاری با بیان اینکه ۱۲۸واحد خدمات در جمعیت هلال احمر مازندران با استعداد هزار و ۶۶۴نفر در استان ارائه می شود، گفت: داوطلبان هلال احمر به صورت خودجوش و کاملا اعتقادی برای کمک به سایر هموطنان به خط می شوند.

وی با بیان اینکه ۲۵مرکز پاسخگویی اضطرای در استان فعال است، ادامه داد: ایستگاه آموزش های کاربردی در نوروز با افزایش تاب آوری  با حضور ۹۰مربی در استان دائر است.

فخاری به برپایی ایستگاه اقامه نماز در سراسر استان توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: تمامی پایگاه های هلال احمر با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز برنامه های این جمعیت با معنویت بیشت همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۷پست دارای مجوز در استان فعالیت دارد، افزود: این مجوزها به جهت رضایتمندی مسافران و گردشگران از پست های هلال احمر مازندران دریافت شده است.  

فخاری با اشاره به اهمیت همراهی خیرین برای تقویت فعالیت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران،   از راه اندازی چهار کارناوال شادی با هدف افزایش نشاط اجتماعی در غرب مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه ۴۴تیم امدادی بشر دوستانه در پارک ها و تفرجگاه ها فعال هستند، افزود: گشت های امداد نیز در سواحل حضور خواهند داشت.

فخاری با بیان اینکه هفت هزار و ۱۰۴عملیات امداد نجات در استان پاسخگویی شد، خاطرنشان شد: هلال احمر مازندران در هفت محور مواصلاتی ارائه خدمت دارد.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی به تعداد هزار و ۴۴۴مورد عملیات بیشترین سهم خدمات هلال احمر را دریافت می کنند، یاداورشد: ذیل طرح همای رحمت به نیازمندان استان کمک مومنانه می شود.

فخاری با بیان اینکه ۸۷پروژه داوطلبی با مشارکت ۱۸۴نفر به ارزش ۱۹میلیارد ارائه شد، گفت: ذیل طرح ۲۰۲۰ در مناطق آسیب، کاروان سلامت برای رفع مشکلات بهداشتی و کاهش آسیب های اجتماعی اعزام داریم.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه خیر ساز در استان ایجاد شد، افزود: دنگسرک نکا، بندپی بابل، جوارم و کلیج سوادکوه شمالی با عنوان پایگاه مادر از جمله این پایگاه هاهستند.  

فخاری یادآورشد: ۱۴۰میلیارد تومان زمین از سوی خیرین به جمعیت هلال احمر مازندران اهدا شده است.

وی به فعالیت ۳۸۹خانه هلال در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۵درصد این خانه ها در روستاها فعالیت دارند.

فخاری به رویکرد مردمی سازی هلال احمر ذیل خانه های هلال اشاره کرد و گفت: تعداد خانه های هلال استان باید تاپایان امسال به ۴۰۰خانه برسد.

وی با بیان اینکه ۳۲.۵میلیارد تومان از سفر دور اول ریاست جمهوری به اعتبارات جمعیت هلال احمر مازندران تزریق شد، افزود: عمده پروژه های عمرانی هلال احمر مازندران با پیشرفت ۶۰درصدی مواجه اند.

کد خبر 1755222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha