تشریح خدمات نورزوی هلال احمر استان کرمان/ آماده باش ۲۴ ساعته در پی هشدارهای هواشناسی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تشریح خدمات نوروزی از آماده باش ۲۴ ساعته در پی هشدارهای هواشناسی خبر داد و بخشی از فعالیت های مهم این جمعیت را نیز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا فلاح، دوشنبه( ۲۸ اسفند) در نشست خبری از اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات نوروزی با شعار «جوانان؛ سفیران ایمنی؛ سلامت و نشاط اجتماعی» از ۲۴ اسفندماه جاری تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، طرح حوزه امداد و نجات نیز با شعار "همراهتان هستیم" اجرا می شود.

ایجاد پایگاه های نورزوی در ۱۳ شهر مسافرخیز استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به ایجاد پایگاه نوروزی حوزه جوانان در ۱۳ شهرستان مسافرخیز انار، بافت، بم، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان اشاره و بیان کرد: با حضور ۳۵۰ نفر از اعضای داوطلب جوانان برنامه های فرهنگی، اجتماعی و امدادی دنبال می شود.

وی همچنین از اجرای پویش بهرفت-بهبود رفتار ترافیکی-  در ورودی شهرها به منظور کاهش تلفات و پوشش حوادث جاده ای خبر داد و گفت: ۴۱ پایگاه ثابت و موقت در حوزه امداد و نجات با حضور ۶۴۰ امدادگر و نجاتگر در طول جاده ها راه اندازی می شود.

فلاح آمادگی خودروهای امدادی در نقاط حادثه خیز و مقابل شعب هلال احمر استان،  جشنواره فیلم و عکس، فعالیت های پست های ثابت و سیار جوانان در ۱۳ شهرستان، راهنمای مسافرین، خیمه‌های نماز، ارائه خدمات زیست محیطی و... را از دیگر خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: تیم‌های سحاب هم به صورت سیار و با دوچرخه عملیات امداد و نجات را انجام می دهند.

آماده باش ۲۴ ساعته در پی هشدارهای هواشناسی/ شماره ۱۱۲ را به خاطر بسپارید

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی از آماده باش ۲۴ ساعته تیم امداد هوایی و واکنش سریع و پایگاه های جاده ای خبر داد که حادثه دیدگان می توانند با شماره ۱۱۲ (ندای امدادی هلال احمر) تماس بگیرند تا نزدیک ترین پایگاه خدمات خود را ارائه بدهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دو هزار و ۴۳ عملیات امداد و نجات در سال گذشته و امدادرسانی به ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف و اسکان ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر که بیشترین آمار مربوط به سیل است؛ اظهار کرد: سال گذشته ۷۸۵نفر در عملیات های امداد و نجات هلال احمر از مرگ نجات یافتند.

وی بیشترین حوادث سال گذشته استان را مربوط به حوادث جاده‌ای، کوهستان و سیل دانست و از حضور جمعیت هلال احمر استان در حوادث ملی و بین المللی از جمله زلزله فین هرمزگان، ریزش متروپل آبادان، زلزله ترکیه افغانستان و سیل چابهار خبر داد و افزود: انبارهای هلال احمر ۴۰ درصد و توان لجستیک آن ۵۰ درصدی توسعه و افزایش و زمان پویایی در حوادث به ۹ دقیقه کاهش یافته و آموزش های تخصصی نیروهای عملیات امداد و نجات
سه برابر رشد داشته است و در سال گذشته زائرین اربعین با حضور ۵۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر پوشش داده شده است.

فلاح با بیان اینکه پایگاه های هلال احمر در محورهای جیرفت -فاریاب- اسماعیلی؛ نوق- یزد، سرچشمه- رفسنجان راه اندازی می شود و قبلاً هم در کوه‌هزار راین و  محور ریگان- ایرانشهر راه اندازی شده است؛ به خدمات حوزه بهداشت درمان و توانبخشی در دو سال گذشته اشاره کرد که به بیش از ۷۶۴ هزار نفر خدمات داده شده است.

خدمات متنوع هلال احمر استان کرمان طی دو سال اخیر

وی فروش ۳۴۰ میلیارد تومان فروش دارو و تجهیزات طی دو سال اخیر، هفت میلیارد تومان کمک هزینه دارویی و درمانی؛ پیشرفت ۴۰ درصدی ساختمان دارویی هلال احمر شهر کرمان، راه اندازی ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در دو سال اخیر در استان، تأمین خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی، تولید ۱۶ هزار اندام مصنوعی و وسایل کمک حرکتی برای توان‌خواهان، راه اندازی کلینیک های تخصصی توانبخشی و برخورداری ۶۴۳ هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان در دو سال گذشته را بخش دیگری از خدمات هلال احمر استان فهرست کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از آغاز واکسیناسیون دو هزار و ۶۵۰ نفر زائر و عوامل حج تمتع استان از امروز خبر داد و در ادامه با بیان اینکه هلال احمر استان موفق به کسب رتبه اول جوانان در طرح های رفیق خوشبخت ما و چلچراغ شد؛ اعلام کرد: طرح دادرس نیز با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به جذب و ساماندهی ۷۹۴ هزار نفر جوان داوطلب در استان و تأکید بر اینکه هیچ منعی برای عضویت داوطلبانه در هلال احمر وجود ندارد؛ گفت: رتبه برتر کشوری به معاونت آموزش استان تعلق گرفت.

فلاح همچنین از افتتاح اتاق عملیات سحر استان کرمان با تجهیزات کامل برای ۳۰ نفر و نیز  راه اندازی آن در ۲۱ شعبه با امکانات کمتر و مدرسه مجازی متاورس خبر داد.

کد خبر 1755392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha