مروری بر سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سالی که گذشت

رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹ سفر به مناطق مختلف کشور داشتند که در قالب دور دوم سفرهای استانی، بهره برداری، افتتاح و یا نظارت بر حسن اجرای پروژه ها و دیدار با مردم انجام شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان،  سفرهای استانی دولت سیزدهم که با هدف افزایش ارتباط با مردم و حضور میدانی در راستای احصا مسائل و مشکلات و رفع آنها صورت گرفته است، به گونه ای بود که در پایان هر سفر، مردم نسبت به رفع مشکلات و گشایش گره های معیشتی و حل مشکلات اقتصادی از جمله احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد امیدوار می شدند. به طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در یکی از دیدارهای خویش با اعضای هیات دولت، ارتباط رودرو و نزدیک با مردم در سفرهای استانی را یکی از محاسن دولت سیزدهم برشمرده بودند.

رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹ سفر به مناطق مختلف کشور داشتند که از این تعداد ۸ سفر در قالب دور دوم سفرهای استانی و ۱۱ سفر دیگر نیز برای بهره برداری، افتتاح و یا نظارت بر حسن اجرای پروژه ها و دیدار با مردم انجام شده است.

استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، بوشهر، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، البر، گلستان، زنجان و هرمزگان مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت در سال گذشته بوده است.

عمل به تاکیدات رهبر انقلاب؛ مدیریت جهادی 

رفع مشکلات مردم غیور استان خوزستان که در برهه‌های زمانی مختلف ثابت کرده‌اند که با مال و جان خود در راه اسلام و وطن ایستاده‌اند از تاکیدات مهم رهبر انقلاب اسلامی بوده است؛ ایشان بارها در دیدار با مسئولان و مدیران دولت‌های مختلف اعلام کردند که اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در سال‌های پس از جنگ تحمیلی لازم، اما ناکافی بوده‌ است. رهبر معظم انقلاب اول مرداد ۱۴۰۰، درست چند روز پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکید کردند که «اگر توصیه‌های قبل مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌ همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند».

توصیه‌ها و تاکیدات رهبر انقلاب موجب شد که دولتِ مردمی از همان آغاز فعالیت، حل مشکلات استان زرخیز خوزستان را در اولویت قرار دهد، از همین رو اولین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور به استان خوزستان انجام شد؛ سفری که به فاصله ۲ روز از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، رقم خورد و آغاز سفرهای استانی هیات دولت در سال ۱۴۰۲ نیز با سفر به استان خوزستان کلید خورد. ۷ اریبهشت، درست چند روز پس از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دوباره سفرهای هیات دولت، آیت‌الله رئیسی با همراهی وزرا و معاونان ۱۵ وزارتخانه و ۶ نفر از معاونان خود به منظور پیگیری مصوبات دور اول سفرها و با توجه به مغفول ماندن ظرفیت‌های استان‌خوزستان، در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی عازم خوزستان شد.

تحقق ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از مصوبات دور نخست سفر

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان خوزستان، تصریح کرد: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولین وظیفه مضاعفی نسبت به خوزستان دارند.

در حالی که براساس گزارش معاونت اجرایی ریاست جمهوری، بیش از هشت هزار میلیارد تومان از مصوبات دور اول سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان تامین اعتبار شده بود، رئیس جمهور در فرودگاه دزفول که نقطه آغاز هفتمین سفر هیات دولت به خوزستان بود، بار دیگر تاکید کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه.

افتتاح خط تولید کاغذ مقوا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان را در شرکت کارتن محمد دزفول و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر، احیاء ۱۶۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۸۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۴۸۰۰ نفر، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه با ۲۳۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، رفع مشکل آب شرب یک هزار و ۷۵۳ روستای خوزستان، افتتاح ۷۰ کیلومتر از مسیر دوخطه راه آهن اهواز-اندیمشک، آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس؛ بازیابی گازهای مشعل غرب کارون از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان در سال گذشته بوده است.

سیستان و بلوچستان دومین مقصد هیات دولت در ۱۴۰۲/آغاز عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به شرق کشور

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که آیت الله رئیسی برای پیگیری پیشرفت پروژه راهبردی «توسعه سواحل مکران»، آغاز رسمی آبگیری سد کهیر، عملیات آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، وارد فرودگاه کنارک شد.

در جریان این سفر یک روزه عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با دستور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یا نام مبارک امام رضا (ع) آغاز شد.

همچنین با دستور رئیس جمهور عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخزنی کهیر شهرستان کنارک به منظور تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت محدوده بخش کهیر سواحل مَکُران پس از گذشت ۱۳ سال آغاز شد.

رئیس جمهور از طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای استان سیستان و بلوچستان به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری کرد. این طرح‌ها در ۱۹ شهرستان استان در قالب ۷ مجتمع آبرسانی و ۲۶ پروژه، از محل طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان اجرا شدند.

افتتاح بازارچه مرزی مشترک «پیشین» با حضور آیت‌الله رئیسی و شهباز شریف

براساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان به طور مشترک بازارچه مرزی مند-پیشین و خط تبادل برق پلان-جیوانی را در گذرگاه مرزی «پیشین» افتتاح کردند.

براین اساس، ۶ هزار خانوار شهرستان راسک از تخفیفات و مزایای بازارچه خرده فروشید مشترک «پیشین» بهره‌مند شدند که این مساله نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم این منطقه خواهد داشت.
همچنین با حضور رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان خط تبادل برق پلان-جیوانی در گذرگاه مرزی «پیشین» به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. 

نخست وزیر پاکستان و اعضای هیات همراه پس از افتتاح بازارچه مرزی، طی دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران پیرامون تقویت همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند.

در این دیدار همچنین پروژه خط ۱۳۲ کیلو ولت از بخش پلان چابهار به جیوَنی پاکستان به ارزش ۲ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال افتتاح شد.

آذربایجان شرقی؛ سه دستور برای توسعه صنعت چرم تبریز و یک افتتاح و دو رونمایی مهم تولیدی

سفر ۱۸ خرداد ماه آیت الله رئیسی در دور دوم سفر به آذربایجان شرقی، سه محور اساسی را دنبال می‌کرد؛ پیگیری مصوبات دور نخست سفر، احیای واحدهای تولیدی راکد و گره گشایی از ۲ طرح نیمه‌تمام استان پس از ۲۰ سال.

با این سفر گره از دو طرح نیمه‌تمام ۲۲ و ۲۰ساله در استان آذربایجان شرقی باز شد؛ نخست رویای ۲۲ساله راه‌آهن تبریز - میانه رنگ واقعیت گرفت و با افتتاح بستان‌آباد - تبریز و تکمیل خط دسترسی به شمال غرب کشور را تسهیل کرد و دیگری طرح ۲۰ساله تأمین و انتقال آب شرب میانه از سد گرمی‌چای و تأمین آب شرب ۱۸۰هزار نفر که تامین آب مردم منطقه را مرتفع شد.

رئیس جمهور در نشستی با حضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی چرمشهر، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد. این خط با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ ۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی احداث شده و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

در ادامه حضور آیت‌الله رئیسی در کارخانه تراکتورسازی تبریز، دو محصول جدید تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی رونمایی شد.

رئیس جمهور در حاشیه رونمایی از دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

احیای ۵هزار و ۷۰۰ شغل با احیای شرکت ماشین‌سازی تبریز و افزایش دو برابری تولیدات تراکتورسازی تبریز، افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران، بهره‌برداری از ۳ پروژه آب و برق در آذربایجان شرقی از دیگر دستاوردهای دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی بود. همچنین آیت الله رئیسی در این سفر ضرب‌الاجل ۲ ماهه ای برای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود تعیین کرد.

 سفر به دیارِ کریمان؛ انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار

سفر ۹ تیرماه ۱۴۰۲ آیت الله رئیسی به استان کرمان، سومین سفر رئیس دولت سیزدهم به استان کرمان بود که به منظور افتتاح کلان‌پروژه‌های آب و برق در شهرهای بم و بروات و همچنین افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا رقم خورد.

بهره برداری از کلان‌پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، افتتاح چند طرح صنعت برق در نقاط مختلف استان کرمان با افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، خط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه، افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۲ هزار میلیارد تومان و ۵۵۰۰ نفر اشتغال، همچنین بازدید از پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرهای ‌کرمان و رفسنجان از جمله برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان بود.

انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار، بهره برداری از پنج طرح در شبکه فوق توزیع برق کرمان با مجموع اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل، خط ۴۰۰ کیلوولت انتقال بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران ۲ (خَبر)، به طول ۲۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر، با هدف انتقال توان و انرژی و برقراری رینگ ۴۰۰ کیلوولت منطقه شهرستان اُرزوئیه و شهر شاهماران، بهره برداری از ۲۵۶ پروژه با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان در حوزه برق جنوب کرمان، برق‌رسانی به چهار روستای فاقد برق در شهرستان‌های ریگان و بردسیر و برق رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی در شهرهای بافت، بردسیر، بم و جیرفت، توزیع ۳۶۰ سیستم قابل حمل خورشیدی بین عشایر فاقد برق شهرستان های حوزه توزیع برق جنوب کرمان از دیگر برنامه های رئیس جمهور بود.

افتتاح ایرانی‌ترین مجتمع پتروشیمی کشور؛ آغاز ذخیره‌سازی در میدان گازی مختار

 ۲۵ آبان ۱۴۰۲، رئیس‌جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه راهی استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

آیت الله رئیسی، دیدار با مردم خونگرم کهگیلویه و بویراحمد را با حضور در جمعت عشایر دشت سقاوه آغاز و تصریح کرد: اینکه امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند یک تعارف نیست و برای ما مسئولیت‌آفرین است، لذا مسئولان باید با حمایت از روند تولید در روستاها و در میان عشایر، نسبت به این ذخایر توجه ویژه و مناسب داشته باشند.

در ادامه برنامه‌های این سفر، آیت‌الله رئیسی ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران، دستور بهره‌برداری رسمی از این پروژه بزرگ صنعتی استان را صادر کرد.

این پروژه با اعتبار ۱.۳میلیارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه‌ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در دو سال ابتدای فعالیت دولت جان دوباره‌ای گرفت و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نیروهای بومی بودند، در این مجموعه مشغول فعالیت شدند و پس از بهره‌برداری نیز یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.

همچنین در راستای کمک به حل مسأله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور، عملیات اجرایی طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در کهگیلویه و بویراحمد نیز با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

افتتاح بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا، جشن احیای «کارخانه قند یاسوج» به نمایندگی از ۴۴ واحد راکد احیا شده، تکمیل و افتتاح بیمارستان بهمئی پس از ۹ سال انتظار، افتتاح محور ترانزیتی پاتاوه-دهدشت از جمله برنامه های رئیس جمهور در دور دوم سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

 دیدار با مراجع عظام در قم

آیت الله رئیسی که ۳۰ مرداد ماه برای دیدار با مراجع عظام به قم سفر کرده بود، در نخستین برنامه سفر با حضور در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار کرد. وی در ادامه با آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز دیدار و ضمن نشستن پای دغدغه‌های مراجع تقلید، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم طی دو سال اخیر به ایشان ارائه کرد.

آیت‌الله رییسی در ادامه برنامه سفر خود به استان قم در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران قم سخنرانی کرد. در این برنامه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفی است» و «سرباز روز نهم» با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

فاز ۱۱ پارس جنوبی در مدار تولید

آیت الله رئیسی ششم شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز ۱۱ میدان عظیم گازی پارس جنوبی، عازم عسلویه شد.

فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، جنوبی‌ترین فاز این میدان بود که احداث و بهره‌برداری از آن به دلیل خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت‌های خارجی بیش از ۲۰ سال به طول انجامیده بود.

پس از روی کار آمدن دولت مردمی، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که مرز مشترک این میدان عظیم گازی با کشور قطر نیز بود، به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار، در صدر توجهات دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تکیه بر توان داخلی، پس از ۲ سال تلاش و مجاهدت، عملیات تولید گاز در آن رسما افتتاح شد.

اربعین حسینی؛ حضور در جمع دلدادگان و عزاداران سالار شهیدان

آیت الله رئیسی صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور، مصادف با اربعین حسینی (ع)، به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند و نیز دیدار با مردم شهرستان‌های درمیان و فردوس، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار و جمعی از مقامات محلی، وارد مرکز خراسان جنوبی شد.
رئیس جمهور در این سفر همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن نهبندان - بیرجند-قاین-یونسی را صادر کرد؛ پروژه راه‌آهن زاهدان-بیرجند-مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه ملی و فراملی در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

سفر به نصف جهان؛ مُهر نوبل اسلامی در کارنامه اصفهان

آیت الله رئیسی، هفتم مهرماه ۱۴۰۲ به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه و همچنین حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) به اصفهان رفت.

بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و همچنین بهره‌برداری از پروژه «تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان»، بهره‌برداری از سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه اصفهان، بهره‌برداری از طرح ملی و عظیم محیط زیستی تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به استان اصفهان بود.

بهره‌برداری از ۷۰ همت پروژه عمرانی در دور دوم سفر استانی به فارس

آیت الله رئیسی صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در قالب دور دوم سفرهای استانی عازم استان فارس شد.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، سخنرانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی، افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز-اصفهان از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان فارس بود.

واگذاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و ۳۰ هزار قطعه زمین در استان فارس، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی شاخص استان فارس، بهره‌برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن، افتتاح همزمان ۶۵ طرح آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، بازدید از طرح‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا شیراز، افتتاح دو بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم و ۱۶۰ تختخوابی شهرستان فسا، دیدار و گفت‌وگو با مردم شهرستان رستم، همچنین دیدار با علما، روحانیون و فعالان فرهنگی و اجتماعی فارس از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان فارس بود.

سنندج میزبان رئیس‌جمهور در یازدهمین روز از آبان

آیت‌الله رئیسی در هشتمین سفر دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، به سنندج مرکز استان کردستان رفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی، دیدار با جوانان برگزیده و نخبه کردستان و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان کردستان از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به کردستان بود.

برپایی نماز وحدت با حضور رئیس‌جمهور در سنندج، ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، حل مشکلات آب بیش از ۵۰ درصد استان کردستان از دیگر برنامه های رئیس جمهور به استان کردستان بود.

شهرکرد میزبان نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی

آیت‌الله رئیسی صبح پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسئولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان بود.

همچنین همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۹ تفاهم‌نامه به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد ریال با هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نهایی و امضا شد.

مستقیم از مسکو به استان البرز

در حالی که فقط چند ساعت از سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو می‌گذشت، رئیس جمهور در دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد.

افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری، احیای ۱۸۵ واحد صنعتی و تولیدی و بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای قرارگاه اجتماعی بخش‌های دیگری از سفر یک روزی آیت‌الله رئیسی به استان البرز در روز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ بود.

گلستان میزبان رئیس‌جمهور در شب یلدا

آیت الله رئیسی در یازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، در سفری دو روزه به استان گلستان رفت و علاوه بر بررسی اجرای مصوبات سفر اول دولت مردمی، پروژه بزرگ فیبر نوری و پروژه‌های آب‌رسانی استان در بخش‌های مختلف از جمله گنبد کاووس را نیز افتتاح کرد.

بهره‌برداری از مرحله نخست تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس، دیدارهای عمومی با مردم شریف گرگان و مراوه‌تپه، دیدار با جمعی از علما، نخبگان و خانواده شهدا و نشست با فعالین توسعه زنجیره ارزش استان از دیگر برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان گلستان بود.

بهره‌برداری رسمی از خلیج احیا شده گرگان، آغاز اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده با دستور رئیس‌جمهور، حضور در یکی از پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با شب یلدا، حضور در نقطه صفر مرزی مراوه تپه از دیگر برنامه های دور دوم سفرهای استانی آیت الله رئیسی بود.

ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی کرمان

در پی وقوع حادثه تروریستی در مسیر زائران گلزار شهدای کرمان، آیت‌الله رئیسی بامداد ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ راهی کرمان شد و پس از حضور در گلزار شهدای کرمان، نشستی با مسئولان امنیتی برگزار کرد. در این جلسه آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به رئیس‌جمهور ارائه شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهر حضور یافت و از تعدادی از مجروحان این جنایت تروریستی عیادت کرد و در جریان این عیادت در گفت‌وگو با مسئولان درمانی استان و پزشکان بیمارستان، از جزئیات روند رسیدگی به مجروحان مطلع شد و دستورات لازم برای به کارگیری همه توان و امکانات درمانی لازم را صادر کرد.

زنجان؛ پایتخت شور و شعور حسینی

دولت سیزدهم در دوازدهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی به زنجان سفر کرد، سفری که با سرمایه گذاری‌های چند هزار میلیاردی را در حوزه‌های صنعتی و عمرانی همراه بود. آیت الله رئیسی در این سفر از تعدادی طرح عمرانی و صنعتی به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری کرد.

در این سفر استانی، در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی در استان به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون شهری (شهرداری‌ها) به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از میان آنها پروژه‌های مسکنی، ورزشگاه و گلخانه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا بازدید شدند و ما بقی با حضور وزرا و مسئولان ارشد دولتی افتتاح شد.

خانه دار شدن بیش از ۷ هزار زنجانی، بازدید از پروژه بر زمین مانده و ۳ دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به استان زنجان بود.

سفر به دیار نخل و دریا در فجر انقلاب اسلامی

رئیس جمهور به همراه هیات دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی، پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با آغاز دهه فجر به استان هرمزگان رفت تا در امتداد سفرهای پروژه‌محور، علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی، در میان ساکنان دیار حرا، دریا و نخل حضور یافته و با آنها به گفت‌وگو بنشیند.

بهره‌برداری از یک هزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال)، بهره برداری از ۱۵۷ طرح در حوزه صنعت و انرژی، دیدارهای عمومی با مردم شریف بندرعباس و میناب، شرکت در جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن، افتتاح همزمان ۹۷۰ مدرسه در سراسر کشور، شرکت در جشن احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و حضور در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

براساس این گزارش، جمعی از نمایندگان صیادان هرمزگانی در دیداری صمیمانه با رئیس جمهور در حاشیه جشن احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در ساحل بندرعباس، بابت تحقق وعده رفع مشکل مجوز کسب و کار خود بعد از گذشت چند دهه تشکر و قدردانی کردند.

 صدور حدود ۸ هزار مجوز صیادی جدید در دولت مردمی و ساماندهی صیادان بلاتکلیف، بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه صنعت و انرژی در ایران فنآور، بهره‌برداری از ۳۲ طرح بهداشتی-درمانی و دیدار با مردم خوزستان از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان بود.

پای در سیلاب سیستان و بلوچستان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بالافاصله پس از برگزاری جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، برای بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان راهی این استان شد. رئیس‌جمهور در بازدید میدانی نه تنها به نظارت هوایی اکتفا نکرد بلکه به برخی روستاهای سیل زده رفت و حتی وارد مسیل و همگام با مردم شد.

رئیس جمهور در این سفر پای درد و دل سیل زدگان نشست و شنونده مشکلات ساکنان منطقه دشتیاری در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بود؛ وی همچنین در این سفر برخی وزرای مرتبط از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی را همراه داشت که هر یک مأموریت هایی از جمله دستور به سازمان‌های مربوطه در زمینه تسریع در فعالیت هایی که در این چند روز گذشته از سیل آغاز کرده اند، صادر کردند.

کد خبر 1756188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha