۴۰ درصد از پرونده های قضایی اصفهان سازش پیدا کرد

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: ۴۰ درصد از پرونده های قضایی مورد رسیدگی در شوراهای حل اختلاف این استان که قابلیت سازش داشت، با صلح و گذشت طرفین مختومه شد.

حجت الاسلام « اسدالله جعفری » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به صلح و سازش در پرونده های قضایی در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف، قضات، افراد معتمد و گروه های صلح و سازش در این خصوص همکاری داشتند.

رئیس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه ۱۷۰ هزار پرونده ارجاعی به شوراهای حل اختلاف قابلیت صلح و سازش داشتند، افزود: ۴۰ درصد آن منجر به بخشش طرفین و گذشت خواهان شده و پرونده مختومه شد.

وی ادامه داد: این همکاری ها در کاهش وقت رسیدگی و تقویت فرهنگ گذشت در جامعه نقش داشته و گروه های صلح و سازش در مساجد و محله ها فعال شده و در این خصوص با دادگستری ها همکاری می کنند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تلاش برای سازش در پرونده های قصاص در دادگستری کل استان اصفهان گفت: سال گذشته ۳۴ پرونده قصاص با همت جمعی دستگاه قضایی، شوراهای حل اختلاف و معتمدین محلی منجر به سازش شد که ۱۳ مورد آن نیز مورد تایید دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی میانجی گری را مهم خواند و اذعان داشت: جامعه نیازمند فرهنگ گذشت، صبر و کمک به رفع مشکلات دیگران است تا در کنار همدلی زندگی شیرین تجربه شود و بسیاری از پرونده ها کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش دادگستری استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ تقویت شوراهای حل اختلاف و افزایش مشارکت عمومی برای صلح و سازش و کاهش پرونده های قضایی است.

کد خبر 1756733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha