صدور سند روستایی از مهاجرت ساکنان به شهرها جلوگیری می کند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: صدور سند برای مسکن روستایی موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها، رفع مشکل ضمانت بانکی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می شود.

براتعلی احمدی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سال گذشته ۵۸۰ جلد سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: تداوم صدور سند مالکیت روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با همکاری دستگاه های متولی از سوی این بنیاد انجام می شود.

احمدی عنوان کرد: از مجموع کل اسناد صادر شده، ۱۸۲ فقره شهری و ۳۹۸ جلد روستایی است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان بیان کرد: از بدو تاسیس بنیاد مسکن تا کنون ۱۵ هزار و ۴۹۴ جلد سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده که از این تعداد، هزار و ۶۱ جلد شهری و ۱۴ هزار و ۴۳۳ جلد روستایی است.

احمدی اضافه کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار با هدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستا و امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی و افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستا به استناد برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور اقدام و براساس قانون ساماندهی در حال اجراست.

وی با اشاره به اهمیت و نقش صدور سند مالکیت روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یادآور شد: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی واحدهای مسکونی، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت های مردمی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت از اهداف اصلی این طرح به شمار می آید.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

کد خبر 1756857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha