جای عدل و امامت در دنیای امروز خالی است

آیت الله عبادی گفت: تلخی‌های امروز در تاریخ نظیر ندارد چون جای عدل و امامت در بعد اندیشه و در بعد میدان و عمل خالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در دیدار با استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: دنیای امروز که انباشته از سرمایه‌های بزرگ، صنایع و انواع امکانات است که تاریخ نظیر نداشته و قاعدتاً باید خوبی و خوشی انسان‌ها هم بی‌نظیر می‌بود اما برعکس تلخی‌های امروز نیز در تاریخ نظیر ندارد چون جای عدل و امامت در بعد اندیشه و در بعد میدان و عمل خالی است.

وی با اشاره به اینکه این تلخی‌ها در طول تاریخ وجود داشته است، ادامه داد: بعد از پیامبر عقل و امامت از دین حذف و بذر ظلم در جامعه دینی کاشته شد و اکنون محصول آن را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مرحوم رشید رضا عالم بزرگ مصری می گوید: «یکی از شخصیت های اروپایی گفته بود که اگر می دانستیم معاویه چه قیافه ای داشته، مجسمه طلای او را سر چهار راه های کشورهای اروپایی نصب می کردیم زیرا اگر معاویه جلوی علی را نمی‌گرفت همه دنیا مسلمان می‌شدند و نوبت به ما اروپایی ها نمی‌رسید».

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه عدل و عدالت می‌تواند جامعه بشری را مدیریت کرده و به جایگاه مطلوب برساند، گفت: باید رهبری جامعه در دست کسانی که امین خداوند و دوستار بشر هستند قرار گیرد اما وقتی رهبری جهان در دست ظالمان باشد، جامعه در تلخی ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به ظلم ستمگران جهانی که به هیچ قانونی پایبند نیستند، بیان کرد: هر چه در جهان وجود دارد جز تزویر، دروغ و بی عدالتی نیست و رهبران فعلی جهان به هیچ قانونی پایبند نیستند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: سازمان ملل، دادگاه لاهه، آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ قانونی را قبول ندارند و سوابق پلیدی در کارنامه خود دارند که طومار سیاه و سوابق نگین ستمگران جهانی سبب شده تا هر انسانی نسبت به آنها ننگ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این ظالمان کسانی هستند که هر کجا انسان پستی بوده بر بهترین انسان‌ها مسلط می‌سازند و در مقابل ارزش‌ها و دین می‌ایستند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: در کار اداری خود تنها به عنوان مسئول اداره کار نکنید و بیش از مسئولیت کار اداری باید مسئولیت بشری و وجدانی در مقابله با گرگ‌های جهانی داشته باشید و به شکل جهادی کار انجام دهید.

آیت الله عبادی یادآور شد: ستمگران عالم برای تسلط تمام دنیا برنامه‌ریزی کرده اند و منظورشان تنها غزه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این تجربیات تلخ که شاهد آن هستیم خود انگیزه شیرینی بوده که هر کسی در وسع خود در مقابل ظلم و بی عدالتی با عدالت رفتار کند، تأکید کرد: عدل کار بایسته‌ای می‌باشد که اگر انجام نشود ترک فعل است.

به گفته وی؛ تا کی می خواهیم بی تفاوت باشیم لذا سال جدید را غیر از کارمندی دولت به عنوان کارمند امام زمان(عج) سر کار بروید چون حاجت امام عصر برقراری عدالت است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه هر کس باید به اندازه خودش برای گسترش عدالت در جهان تلاش کند، ادامه داد: کسانی که درست و بایسته عمل کنند در دوره آخر زمان ارزش آنها بیشتر از افرادی بوده که بعد از ظهور به این جایگاه دست یابند.

وی با اشاره به سه مأموریت اصلی که امام به خاطر آن آمدند تصریح کرد: اولین مأموریت امام تشکیل حکومت اسلامی به عنوان پایگاه مستحکم دین خدا و بندگان خدا بوده که اگر نبود ستمگران به سادترین وجه به دنیا مسلط می‌شدند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: دومین مأموریت امام (ره) بیداری جهانی بود که امروز شاهد این هستیم که مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی از دولت های خود جدا شده اند بنابراین بیداری جهانی امروز نتیجه کار امام(ره) است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه فرصت بیداری جهانی را نباید از دست بدهیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این بیداری هنوز کسانی هستند که رو به قبله انگلیس می خوابند.

وی با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئولان و مدیران هر بخشی موظف هستند که زیرمجموعه خود را دوست بدارند و نگذارند که رشوه بگیرند و خیانت کنند و ترک فعل کنند.

کد خبر 1757016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha